シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Essay Writing(1) | 2025 | 前期 | 月5 | 文学部 | 穂苅 友洋 | ホカリ トモヒロ | 3年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN3-B111
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course aims to build the skills to write diverse types of essays while incorporating external sources effectively. It will also prepare students to create a research paper on a topic of their choice.
科目目的
In this course, students will learn and practice techniques for incorporating external sources into their writing (e.g., quoting, paraphrasing, summarizing & synthesizing). Using these skills and examples from model essays, they will compose essays or reviews that skillfully reference others’ work.
到達目標
By the end of this course, students should be able to:
(a) produce clear, smoothly flowing text in an appropriate style, effectively paraphrasing, summarizing, and synthesizing sources as part of their writing;
(b) write reports or articles with a coherent and effective logical structure; and
(c) compose summaries and reviews.
授業計画と内容
Week 1: Introduction / Reviewing the essay / The writing process
Week 2: Using original sources (1): Quotation & paraphrasing
Week 3: Using original sources (2): Summarizing
Week 4: Using original sources (3): Synthesizing
Week 5: Cause-effect essays (1): Researching & outlining
Week 6: Cause-effect essays (2): Draft writing
Week 7: Cause-effect essays (3): Self- & peer-editing
Week 8: Comparison essays (1): Researching & outlining
Week 9: Comparison essays (2): Draft writing
Week 10: Comparison essays (3): Self- & peer-editing
Week 11: Reaction essays (1): Researching & outlining
Week 12: Reaction essays (2): Draft writing
Week 13: Reaction essays (3): Self- & peer-editing
Week 14: Review
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 60 | Final drafts of essays |
平常点 | 30 | Active participation & contribution to class activities |
その他 | 10 | Submission of assignments instructed in class |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Folse, K. S., & Pugh, T. (2020). Great Writing 5: From Great Essays to Research (5th edition). Cengage Learning. (ISBN-13: 978-0-357-02086-9)
American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th edition). American Psychological Association. (ISBN-13: 978-1-4338-3216-1)
Modern Language Association of America. (2021). MLA Handbook (9th edition). Modern Language Association of America. (ISBN-13: 978-1603293518)