シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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英語表現演習2 | 2024 | 後期 | 水4 | 理工学部 | ウィット ジャック マイケル | ウィット ジャック マイケル | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA02
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic writing course. The aim of the course is to develop the ability to write clearly and concisely in English. Students will begin the course by studying the basics of paragraph writing, learning how to structure paragraphs with topic sentences, supporting sentences, and concluding sentences. They will gain practice in writing a variety of paragraph types and learn how to support their ideas with strong reasons and reliable evidence. Towards the end of the semester, they will be taught how to structure more extended pieces of writing in the form of short essays and reports. Students should exit the course with a clear understanding of the basics of academic writing.
英語表現演習2では、英語での明瞭かつ簡潔な文章作成能力の育成を目指す。この授業では、まず基礎的なパラグラフ・ライティングの技法を学び、またトピック・センテンス、支持文、結論文による段落構成の方法を学ぶ。そして、さまざまな種類のパラグラフ作成練習や自身の主張を支持するための根拠や論拠の用い方についての練習を行う。最終的には、より発展的なライティングの形態として、短いエッセイやレポートの作成方法も学習する。こういった段階的な学習を通して、アカデミック・ライティングの基礎について明確に理解する。
科目目的
In this course, students will learn how to write paragraphs and short reports in English. This will provide the basis for the academic writing skills they will need in their undergraduate studies.
英語表現演習2では、英語でのパラグラフ・ライティングや短いレポートの作成方法を学ぶことで、今後の大学生活において必要とされる英語アカデミック・ライティング作成のための基礎的能力を育成することを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Write various types of paragraphs in English.
2. Write a short report or essay consisting of multiple paragraphs.
3. Write persuasively using strong reasons and reliable evidence.
英語表現演習2を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.さまざまな種類のパラグラフを英語で書くことができる。
2.複数のパラグラフから構成される短いレポートやエッセイを書くことができる。
3.読み手を説得するための根拠や論拠を用いた文章を書くことができる。
授業計画と内容
Week 1 Course orientation, key to good writing, capitalization and punctuation
Week 2 Understanding paragraphs
Week 3 Organizing information by time order, signal words that show time order
Week 4 Organizing information by order of importance, signal words
Week 5 Organizing information by spatial order, prepositions of places
Week 6 Developing support, transition words
Week 7 Explaining a process, time order signal words
Week 8 Writing descriptions, sensory words, using adjectives
Week 9 Comparing and contrasting, comparative adjectives
Week 10 Analyzing cause and effect, complex sentences
Week 11 Expressing Opinions, run-on sentences
Week 12 Writing a proposal
Week 13 Writing a multi paragraph essay
Week 14 Summary and evaluation
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students should prepare the homework assignments from the book and bring in their ideas for class participation. Students can utilize a variety of online resources to develop their writing assignments.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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期末試験(到達度確認) | 30 | Final Essay |
平常点 | 20 | Class Participation/In Class Assignments |
その他 | 50 | Paragraphs |
成績評価の方法・基準(備考)
Attendance of 11 out of 14 weeks is required to pass.
Participation 20%
Assignments 50%
Final Report 30%
課題や試験のフィードバック方法
授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
Students should prepare the homework assignments from the book and bring in their ideas for class participation. Students can utilize a variety of online resources to develop their writing assignments.
アクティブ・ラーニングの実施内容
実施しない
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook: Ready to Write 2, Fifth Edition, Karen Blanchard and Christine Root, Pearson, 2017.
ISBN: 978-0-13-439932-4.
その他特記事項
Students need to bear in mind that classroom participation is important and assignments should be turned in on time.