シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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英語表現演習3 | 2024 | 前期 | 金3 | 理工学部 | アーノルド リー | アーノルド リー | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN2-EA03
履修条件・関連科目等
English Expression 1 & 2.
授業で使用する言語
日本語/英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic communication and writing course. The course aims to develop the ability to explain and discuss topics that include general issues of science, technology, and the environment. Students will work together both inside and outside of class on presentations and reports that reflect their interests, learning how to structure longer pieces of spoken and written communication while improving their interpersonal and collaborative skills. They will activate the relevant vocabulary and grammar they have learned and apply it to express their ideas accurately and fluently.
英語表現演習3では、英語でのアカデミック・コミュニケーションとアカデミック・ライティングの能力を有機的に伸ばすことを目指す。この授業では、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力を高める。また、各授業では教室内外において、クラスメートと共に自分たちの関心に基づいたプレゼンテーション、レポートに取り組むことを通じて、対人スキルや協働スキルを高めるとともに、より複雑で長い話し言葉・書き言葉でのコミュニケーションの構成方法を学ぶ。加えて、これまで学んだ関連語彙や文法を実際に活用し、自らの考えを正確かつ流暢に表現できるようにする。
科目目的
In this course, students will build on the fundamental skills developed during their first year to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment.
英語表現演習3では、1年次に培った各技能の素地をもとにして、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力を高めることを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Understand a variety of issues in science, technology and the environment.
2. Structure longer pieces of spoken and written communication.
3. Speak and write confidently on topics that reflect their interests.
英語表現演習3を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.科学、技術、環境に関する諸問題を理解することができる。
2.より長い話し言葉・書き言葉でのコミュニケーションを成立させることができる。
3.自分たちの関心に基づいたトピックについて、自信をもって話したり書いたりすることができる。
授業計画と内容
The following schedule can change with the student level. But we will try to go through as much of the syllabus here as we can.
Week 1: Course introduction/self-introduction & goals paragraph writing sample analysis
Week 2: Dimensions: Understanding language for length, height, width & depth/discussion & writing
Week 3: Dimensions: Understanding dimensions of engineered structures/further discussion & writing
Week 4: Processes: Explaining processes in procedures & mechanisms introduction & activity/discussion & writing
Week 5: Processes: Explaining workings of machines, equipment & components/Mid-term short written assignment on structural dimensions or scientifically-based processes introduction & guidelines
Week 6: Mid-term writing assignment further guidelines & open class writing & consultation time/assignment submission
Week 7: Science & Society: Overviewing famous inventions & their social impact/discussion
Week 8: Science & Society: Overviewing famous discoveries & their social impact/further discussion
Week 9: Science & the Environment: Understanding famous inventions & their environmental impact/discussion
Week 10: Science & the Environment: Understanding famous projects & their environmental impact/Final short presentation assignment on a scientific principle, experiment, or engineered structure introduction & guidelines
Week 11: Presentation outlining guidance/open class presentation preparation & consultation time
Week 12: 1st round short presentations/Outline submissions
Week 13: 2nd round short presentations/Presentation display submissions
Week 14: Final course review
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
予習では新出語彙の確認とテキストのリスニングを必ず行い、指定された部分の答案をすべて作成してから授業に出席すること。復習では授業中に学んだ英語表現やテキストの内容を再度確認したうえで指定のレポートを作成し、翌週提出すること。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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レポート | 30 | Mid-term short written assignment |
平常点 | 20 | Class participation & discussion |
その他 | 50 | Written & presentation assignment quality (20% total) Final short presentation (30% total) |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
タブレット端末
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
There is no textbook for this course. The teacher will provide materials and links on Manaba.