シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語講読演習2 | 2024 | 後期 | 水1 | 理工学部 | ファージュ ロゴン | ファージュ ロゴン | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA07
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is a general academic reading course. The aim of the course is to continue the development of academic reading skills. Students will strengthen their knowledge of academic vocabulary and grammatical structures while deepening their understanding of social and global issues. They will improve the fluency of their reading through a focus on speed reading techniques, and further develop their ability to break down complex, individual sentences. There will also be an emphasis on critical reading skills as students gain practice in essential aspects of critical thinking, including separating fact from opinion, identifying bias, and recognizing supported and unsupported information.
英語講読演習2では、英語講読演習1で培った英語でのアカデミック・リーディングの能力をさらに伸ばすことを目指す。この授業では、社会問題やグローバルな問題についての理解をより深めるとともに、アカデミックな語彙や文法の知識をさらに補強する。また、一文一文の複雑な構造を読み解くための精読能力のさらなる向上に加えて、さまざまな速読方法を適切に選択・組み合わせることによる速読能力の向上も図る。加えて、批判的思考の基本的な演習―例えば、事実と意見を区別すること、思い込みにとらわれないこと、情報が事実に裏付けられているか判断すること―を通した、批判的読解能力の育成も行う。
科目目的
Students will continue to develop their academic reading skills in this course. They will improve both the fluency and accuracy of their reading and gain more awareness of critical reading skills.
英語講読演習2では、アカデミック・リーディングの発展的な演習を行うことで、文章をより流暢かつ正確に読む能力を育成するとともに、批判的読解についての意識をより高めることを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Read relatively complex texts about social and global issues.
2. Understand a wide range of academic vocabulary and grammar.
3. Demonstrate awareness of key aspects of critical thinking.
英語講読演習2を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.社会問題やグローバルな問題に関する比較的複雑な文章をより良く読むことができる。
2.より幅広いアカデミックな語彙や文法を理解することができる。
3.批判的思考の主要な考え方についての認識を示すことができる。
授業計画と内容
第1回 [Introduction] 成績・評価、授業運営等の説明
第2回 Unit 1 (A World of English)
第3回 Unit 2 (Where Are All the Babies?)、課題1
第4回 Unit 3 (The Price of Excellence)、小テスト1 (Unit 1・2)
第5回 Unit 4 (The Inconvenient Truth of Global Warming)、課題2
第6回 Unit 5 (Changing Ideas of Beauty)、小テスト2 (Unit 3・4)
第7回 まとめ(Unit 1〜6)、Review Check 1
第8回 Unit 6 (Vegetarianism)、課題3
第9回 Unit 7 (Disappearing Languages)、小テスト3 (Unit 5・6)
第10回 Unit 8 (Our Crowded Earth)、課題4
第11回 Unit 9 (Do Great Athletes Deserve Great Salaries?)、小テスト4 (Unit 7・8)
第12回 Unit 10 (The Global Warming Myth?)、課題5
第13回 発展的学習 (Summary Writing等)、小テスト5 (Unit 9・10)
第14回 まとめ(Unit 7〜10)、Review Check 2
※受講生の関心や授業の進捗によって、各回で扱う内容を調整する可能性がある。また、主に課題の時間を用いて、ディスカッションやグループワーク等の活動を行う。
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学習については、manabaの機能を用いた課題を課す。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 20 | Students' performance is evaluated based on the techniques studied and practiced in class. skimming, scanning, linguistic references and inferences for Reading comprehension and getting the main idea and listening for details for listening comprehension. |
期末試験(到達度確認) | 20 | Students are evaluated on their ability to accurately comprehend a series of short documents and one longer one. |
レポート | 15 | Students are assigned homework in the form of extra activities to do outside of the classroom. Those activities range from reporting on audio documents or articles to test based exercises. |
平常点 | 40 | In-class performance comprises attendance and amount of work students do during the class. Students are expected to behave appropriately and respect each other and the teacher. They are also expected to make efforts and collaborate with each other during class activities. Sleeping in class is strictly forbidden as well as not disrupting the class with incessant chat or using mobile phones. |
その他 | 5 | Submitting reports on time. |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う/その他
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
Constant formative feedback is given during the classes by the teacher and students are encouraged to peer edit, time is allocated during the class for the latter.
Summative feedback is given by the teacher in a written form on exam preparation and exams as well as in class review..
アクティブ・ラーニングの実施内容
反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
はい
【実務経験有の場合】実務経験の内容
Academic Reading Comprehension, all levels.
TOEIC, IELTS, TOEFL classes
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
Academic Reading Comprehension, all levels.
TOEIC, IELTS, TOEFL classes
テキスト・参考文献等
【テキスト】
Sara Davila, Charles Browne, Brent Culligan, Joseph Phillips
In Focus Student's Book 2
Cambridge University Press
ISBN 978-1-107-69701-0