シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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英語表現演習1 | 2024 | 前期 | 金1 | 理工学部 | スウィニー グレン C |
スウィニー グレン C |
1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA01
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic speaking and listening course. The aim of the course is to develop the ability to communicate smoothly and clearly in English. Students will learn about a variety of social and global issues, building up their knowledge of the world and improving their ability to think critically about important topics. During classes, they will share information, ask and respond to questions, and discuss their opinions in pairs and small groups. They will also learn how to gather information and present their ideas in a more extended format. Through engaging with challenging material, students will build their speaking and listening skills and gradually develop the confidence to express themselves in English clearly and logically.
英語表現演習1では、英語でのスムーズかつ明瞭なコミュニケーション能力の育成を目指す。この授業では、我々が直面する諸問題をグローバルな視点から学ぶことを通して、解決すべき問題に対する幅広い知識を得るとともに、それらを批判的に思考する能力を高めることを目指す。また、各授業において、学生同士の情報共有、英語での質疑応答、ペアやグループでの英語での議論を行う。加えて、より発展的な形態での情報発信・情報収集の方法も学習する。こういったさまざまな学習を通して、スピーキング・リスニングの能力を伸ばすのみならず、英語でのスムーズかつ明瞭な発信を、自信をもって行う素地を形成する。
科目目的
This course will provide students with opportunities to improve their academic speaking and listening skills in English. It will help them to develop the fundamental communication skills they will need in their university studies.
英語表現演習1では、英語でのアカデミックなスピーキング・リスニングの能力を伸ばすための学習機会を提供することで、今後の大学生活において必要とされる英語コミュニケーション能力の基礎を育成することを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Understand and give information about a variety of social and global issues.
2. Express their opinion in a clear and logical manner and respond to the opinions of others.
3. Speak for an extended length of time about information and ideas.
英語表現演習1を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.我々が直面する諸問題についてグローバルな視点から理解し、意見を述べることができる。
2.英語でのスムーズかつ明瞭な意見表明ができ、他の学生の意見に応答することができる。
3.伝えるべき情報や考えについて、一定以上の長さの口頭説明を英語で行うことができる。
授業計画と内容
1. Introduction/seats. Peer interviews and announce results. Textbook : grammar (simple present)
2. Workbook check + Healthy diet and grammar (present continuous)
3. Workbook check. + Personal experiences and grammar (present perfect)
4. Workbook check + Cities and grammar (will+ time clauses)
5. Workbook check. + Body vocabulary and grammar (comparatives and superlatives)
6. Workbook check. + Challenges and grammar (past continuous tense)
7. Workbook check.+ Transitions and grammar (how +adjectives)
8. Workbook check.+ Luxuries/necessities and grammar (passive voice)
9. Workbook check.+ Nature and grammar (real conditionals)
10. Workbook check + Life in the past and grammar (used to)
11. Workbook check.+ Travel and grammar (necessity)
12 Workbook check + Careers and grammar check (indefinite pronouns)
13. Workbook check.+ Celebrations and grammar check (( would rather)
14. Workbook check. + Course review and discussion.
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Prepare homework in the workbook weekly and a presentaion when assigned.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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中間試験 | 25 | review test |
期末試験(到達度確認) | 25 | review test |
平常点 | 50 | speaking and participation |
成績評価の方法・基準(備考)
Students will be evaluated 50% on classroom activities (workbook review and speaking) and 50% on tests.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook:
K. Johannsen / R Chase (authors)
World English 2 third edition.- National Geographic Learning
Cengage Publishing 2020 Boston
World English 2 Workbook
978-0-357-11367-7 (Student book)
978-0-357-11414-8 (Workbook)