シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習2 | 2024 | 後期 | 金2 | 理工学部 | アーノルド リー | アーノルド リー | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA02
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic writing course. The aim of the course is to develop the ability to write clearly and concisely in English. We will do this by contextualizing our writing into mini-book-style collections. We will overview basics of paragraph writing, structuring paragraphs (topic sentences, supporting sentences, and concluding sentences). We will gain practice in writing a variety of paragraph types and learn how to support their ideas with strong reasons and reliable evidence.
これはアカデミックライティングのコースです。このコースの目的は、英語で明確かつ簡潔に文章を書く能力を養うことです。このコースでは、自分の書いた文章をミニブック形式にまとめることで、その能力を高めていきます。パラグラフの書き方の基本、パラグラフの構造(トピックセンテンス、サポートセンテンス、結論のセンテンス)を概観します。様々なタイプのパラグラフを書く練習をし、自分の考えを強い理由と信頼できる証拠でサポートする方法を学びます。
科目目的
In this course, students will learn how to write paragraphs and short reports in English. This will provide the basis for the academic writing skills they will need in their undergraduate studies.
英語表現演習2では、英語でのパラグラフ・ライティングや短いレポートの作成方法を学ぶことで、今後の大学生活において必要とされる英語アカデミック・ライティング作成のための基礎的能力を育成することを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Write various types of paragraphs in English.
2. Write contextualized short reports or essays consisting of multiple paragraphs.
3. Write persuasively using strong reasons and reliable evidence.
英語表現演習2を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.さまざまな種類のパラグラフを英語で書くことができる。
2.複数の段落からなる文脈に沿った短文レポートまたはエッセイを書くことができる。
3.読み手を説得するための根拠や論拠を用いた文章を書くことができる。
授業計画と内容
The following schedule can change with the student level. But we will try to go through as much of the syllabus here as we can.
Week 1: Course introduction, guidelines, class goals, self-introduction & sample writing analysis/ Introductory short reading: The Environment (Tokyo urban farming)
Week 2: The Environment continued short reading (Geothermal power in Japan)/Guidelines for writing about the environment/Practice writing on guidelines
Week 3: Introductory short reading: Space (About the Red Planet)/Guidelines for writing about space/Practice writing on guidelines
Week 4: Space continued short reading (Sputnik and early space probes)/Further guidelines for writing about space/Practice writing on guidelines
Week 5: Introductory short reading: History (Invention of the compass)/Guidelines for writing about history/Practice writing on guidelines
Week 6: History continued short reading (Development of the internet)/Introduction & guidelines to Mid-term Writing Collection assignment
Week 7: Mid-term Writing Collection open time writing & submission
Week 8: Introductory short reading: Fine Art (Hokusai & ukiyoe)/Guidelines for writing about fine art/Practice writing on guidelines
Week 9: Fine Art continued short reading (Vincent van Gogh & Japonisme)/Further guidelines for writing about fine art/Practice writing on guidelines
Week 10: Introductory short reading: Education (Case of Clintondale High School)/Guidelines for writing about education/Practice writing on guidelines
Week 11: Education continued short reading (Terakoya in early Japanese education)/Further guidelines for writing about education/Practice writing on guidelines
Week 12: Introduction & guidelines to Final Writing Collection assignment
Week 13: Final Writing Collection open time writing & submission
Week 14: Final course review/Final writing activities (for enjoyment)
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Most of what we will do will be writing in-class, where you can write your thoughts, views, and feelings, and opinions on the themes we will cover and topics connecting to the themes. Some of it may be homework for you depending on time, but I will try to manage the time in-class so that you can keep your work mostly in-class.
I will also give some in-class time for you to prepare your writing assignments. You might, however, have to do some work for the assignments outside of class time.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 60 | Mid-term & Final Writing Collection Assignments (30% each) |
平常点 | 20 | Class participation in reading & discussion |
その他 | 20 | Class practice writing |
成績評価の方法・基準(備考)
Attendance of 11 out of 14 weeks is required to pass.
Class participation in reading & discussion: 20%
Class practice writing: 20%
Mid-term & Final Writing Collection Assignments: 30% each
課題や試験のフィードバック方法
授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/その他
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Oral reports about the writing themes/topics
授業におけるICTの活用方法
タブレット端末
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
There will be no textbook for this class. Instead, the teacher will provide any readings or other materials that we will use as bases for writing.
その他特記事項
Have handy a notebook, your textbook, and an electronic dictionary.