シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習2 | 2024 | 後期 | 水1 | 理工学部 | カレンダー ポールカイル | カレンダー ポールカイル | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA02
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic writing course. The aim of the course is to develop the ability to write clearly and concisely in English. Students will begin the course by studying the basics of paragraph writing, learning how to structure paragraphs with topic sentences, supporting sentences, and concluding sentences. They will gain practice in writing a variety of paragraph types and learn how to support their ideas with strong reasons and reliable evidence. Towards the end of the semester, they will be taught how to structure more extended pieces of writing in the form of short essays and reports. Students should exit the course with a clear understanding of the basics of academic writing.
英語表現演習2では、英語での明瞭かつ簡潔な文章作成能力の育成を目指す。この授業では、まず基礎的なパラグラフ・ライティングの技法を学び、またトピック・センテンス、支持文、結論文による段落構成の方法を学ぶ。そして、さまざまな種類のパラグラフ作成練習や自身の主張を支持するための根拠や論拠の用い方についての練習を行う。最終的には、より発展的なライティングの形態として、短いエッセイやレポートの作成方法も学習する。こういった段階的な学習を通して、アカデミック・ライティングの基礎について明確に理解する。
科目目的
In this course, students will learn how to write paragraphs and short reports in English. This will provide the basis for the academic writing skills they will need in their undergraduate studies.
英語表現演習2では、英語でのパラグラフ・ライティングや短いレポートの作成方法を学ぶことで、今後の大学生活において必要とされる英語アカデミック・ライティング作成のための基礎的能力を育成することを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Write various types of paragraphs in English.
2. Write a short report or essay consisting of multiple paragraphs.
3. Write persuasively using strong reasons and reliable evidence.
英語表現演習2を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.さまざまな種類のパラグラフを英語で書くことができる。
2.複数のパラグラフから構成される短いレポートやエッセイを書くことができる。
3.読み手を説得するための根拠や論拠を用いた文章を書くことができる。
授業計画と内容
1) Introduction and general outline of the course:
Special days: The sentence, capitalization; writing about holidays.
2) Birthdays around the world: The paragraph; writing about your birthday.
3) Places: Adjectives; writing about a city.
Textbook submission and check 1
4) Places: Comparative & superlative adjectives; writing about Japan.
5) Health: Using when; writing about sleep habits.
6) Health: Adverbs; writing about laughing.
Textbook submission and check 2
7) Customs: Countable & uncountable nouns; writing about a special day.
8) Customs: prepositions and prepositional phrases; writing about a meal.
Students will submit a mid-term writing sample
9) Food: Instructions; writing about favorite food.
Textbook submission and check 2
10) Food: The pronouns it and then: writing about a favorite drink.
11) Inventors and Inventions: Using as…as…; writing about technology.
12) Amazing People: Questions and Prepositions; writing about a classmate.
13) Review of Units and Grammar
Writing sample selection and preparation
14) Students will submit an end-of-term writing sample
Textbook submission and check 3
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will have weekly writing assignments, vocabulary worksheets, and grammar assignments.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 20 | This is a practical writing class. Students are expected to complete, in class, an initial timed writing test comprising of a composition of one or several paragraphs, in which they are expected to demonstrate their understanding of the grammar and syntax taught. |
期末試験(到達度確認) | 20 | Students are expected to complete, in class, an initial timed writing test comprising of a composition of at least three paragraphs, in which they are expected to demonstrate their understanding of the grammar and syntax taught. |
平常点 | 50 | This class consists of the filling in of many sentences of writing, offering sustained writing practice. Students are expected to complete all assigned tasks demonstrating an understanding of the grammar and syntax being practiced while writing complete sentences. There are two textbook inspections, one during the mid-term, and one during the end-of-term test. |
その他 | 10 | Important Notes: Attendance and Lateness 1. Students are expected to attend all 14 classes.Classes missed without adequate reason will be registered as absences. 2. Students arriving later than 5 minutes without proof of legitimate reason will be marked as late. 3. A record of lateness (more than a few classes) may impact the student's grade. Persistent lateness will damage the student's grade. |
成績評価の方法・基準(備考)
Attendance of 11 out of 15 weeks is required to pass.
Textbooks will be monitored for effort.
Completion of all textbook exercises with full sentences as appropriate is mandatory for consideration of top grades.
Textbooks will be inspected three times.
In-class participation, i.e. quantity and quality of answers in textbook questions: 50%.
Mid-term writing sample: 25%.
Final writing sample: 25%.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Required Textbook:
Milada Broukal, Weaving It Together 1 (Fourth Edition), Cengage Learning. ISBN 978-1-305-25164-9
その他特記事項
Bring a dictionary and notebook paper to class.