シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習2 | 2024 | 後期 | 他 | 理工学部 | グルーバー アネッテ ミヒャエラ |
グルーバー アネッテ ミヒャエラ |
1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA02
履修条件・関連科目等
No particular requirements.
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic writing course. The aim of the course is to develop the ability to write clearly and concisely in English. Students will begin the course by studying the basics of paragraph writing, learning how to structure paragraphs with topic sentences, supporting sentences, and concluding sentences. They will gain practice in writing a variety of paragraph types and learn how to support their ideas with strong reasons and reliable evidence. Towards the end of the semester, they will be taught how to structure more extended pieces of writing in the form of short essays and reports. Students should exit the course with a clear understanding of the basics of academic writing.
英語表現演習2では、英語での明瞭かつ簡潔な文章作成能力の育成を目指す。この授業では、まず基礎的なパラグラフ・ライティングの技法を学び、またトピック・センテンス、支持文、結論文による段落構成の方法を学ぶ。そして、さまざまな種類のパラグラフ作成練習や自身の主張を支持するための根拠や論拠の用い方についての練習を行う。最終的には、より発展的なライティングの形態として、短いエッセイやレポートの作成方法も学習する。こういった段階的な学習を通して、アカデミック・ライティングの基礎について明確に理解する。
科目目的
In this course, students will learn how to write paragraphs and short reports in English. This will provide the basis for the academic writing skills they will need in their undergraduate studies.
英語表現演習2では、英語でのパラグラフ・ライティングや短いレポートの作成方法を学ぶことで、今後の大学生活において必要とされる英語アカデミック・ライティング作成のための基礎的能力を育成することを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Write various types of paragraphs in English.
2. Write a short report or essay consisting of multiple paragraphs.
3. Write persuasively using strong reasons and reliable evidence.
英語表現演習2を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.さまざまな種類のパラグラフを英語で書くことができる。
2.複数のパラグラフから構成される短いレポートやエッセイを書くことができる。
3.読み手を説得するための根拠や論拠を用いた文章を書くことができる。
授業計画と内容
1 Orientation: An explanation of the class requirements, self-introduction
2 TripAside: Be going to (plans and predicitons)
3. How to write a paragraph: Write a paragraph describing your hometown
4. Put it in your calendar! Present continuous/future arrangements
5. An informal email Writing about travel arrangements
6. Word games defining relative clauses
7. Practical English Restaurant Problems
8. At a restaurant How to order and explain a problem
9. Who does what? Present perfect
10 In your basket Present perfect or perfect simple?
11. #greatweekend something, anything, nothing
12. I want it now Comparative adjectives
13. Twelve ;lost wallets Superlativs
14 Course summary: Confirmation of achievement goals
Every week materials and instructions for assignments will be uploaded on Manaba. You will get regular feedback on your assignments.
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
There will be regular assignments and compositions
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
その他 | 100 | You are expected to complete and submit your weekly assignments. |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
その他
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
You will receive individual feedback for each of your weekly assignments
アクティブ・ラーニングの実施内容
その他
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Assignments, compositions
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook:
Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert: English File. 4th Edition, Pre-intermediate Student's Book. Oxford University Press
その他特記事項
Manaba will be the central means of communication in this class. Regularly follow Course News.