シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習3 | 2024 | 前期 | 火4 | 理工学部 | グルーバー アネッテ ミヒャエラ |
グルーバー アネッテ ミヒャエラ |
2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN2-EA03
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic communication and writing course. The aim of the course is to develop the ability to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment. Students will work together both inside and outside of class on projects, presentations and reports that reflect their interests, learning how to structure longer pieces of spoken and written communication while improving their interpersonal and collaborative skills. They will activate the relevant vocabulary and grammar they have learned and apply it to express their ideas accurately and fluently.
英語表現演習3では、英語でのアカデミック・コミュニケーションとアカデミック・ライティングの能力を有機的に伸ばすことを目指す。この授業では、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力を高める。また、各授業では教室内外において、クラスメートと共に自分たちの関心に基づいたプロジェクト、プレゼンテーション、レポートに取り組むことを通じて、対人スキルや協働スキルを高めるとともに、より複雑で長い話し言葉・書き言葉でのコミュニケーションの構成方法を学ぶ。加えて、これまで学んだ関連語彙や文法を実際に活用し、自らの考えを正確かつ流暢に表現できるようにする。
科目目的
In this course, students will build on the fundamental skills developed during their first year to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment.
英語表現演習3では、1年次に培った各技能の素地をもとにして、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力を高めることを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Understand a variety of issues in science, technology and the environment.
2. Structure longer pieces of spoken and written communication.
3. Speak and write confidently on topics that reflect their interests.
英語表現演習3を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.科学、技術、環境に関する諸問題を理解することができる。
2.より長い話し言葉・書き言葉でのコミュニケーションを成立させることができる。
3.自分たちの関心に基づいたトピックについて、自信をもって話したり書いたりすることができる。
授業計画と内容
1 Orientation & getting to know you: An explanation of the class requirements (group work)
2. How much is enough? Quantifiers
3. Practical English Take something back to the shop
4. Presentation Choose your topic and prepare your presentation
5. Think positive - or negative? Will/won't (predictions)
6. I'll always love you Writing a letter
7. The meaning of dreaming Review of verb forms present, past and future
8. First day nerves Uses of the infinitive with to
9. Happiness is Gerund
10. Could you pass the test? Have to, don't have to, must, mustn't
11. At the pharmacy Describing symptoms when feeling ill
12 . Should I stay or should I go? Giving advice
13. Murphy's Law If-clauses
14. Who is Vivienne? Possessive pronouns
14 Revise and check: Course summary
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
There will be regular assignments and preparation tasks
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 35 | You are expected to do your weekly assignments, be prepared for the class and actively participate in the classroom discourse. |
その他 | 65 | In addition to presentation and writing tasks there will be quizzes on grammar and listening skills |
成績評価の方法・基準(備考)
プレゼンテーションやライティング活動を行った際には、原則として英語教室ウェブサイトに掲載している英語表現演習3・4用のプレゼンテーション・ライティング評価用のルーブリックにて評価される。
課題や試験のフィードバック方法
授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook:
Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert: English File. 4th Edition, Pre-intermediate Student Book. Oxford University Press
その他特記事項
Regularly follow Course News on Manaba.