シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習4 | 2024 | 後期 | 土3 | 理工学部 | ペイジ アンソニー | ペイジ アンソニー | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN2-EA04
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic communication and writing course. The aim of the course is to improve the ability to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment. Students will work on more advanced writing and communication skills, learning how to express complex ideas in a clear and comprehensible manner. They will participate actively in groups or pairs by asking questions, giving feedback, and showing interest in each other’s work. They will also learn some of the characteristics of different genres of spoken and written language, allowing them to communicate confidently in a variety of different situations.
英語表現演習4では、英語でのアカデミック・コミュニケーションとアカデミック・ライティング能力を有機的に、より発展的に伸ばすことを目指す。この授業では、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力をさらに高めることを目指す。また、各授業において、より高度なライティングとコミュニケーション技能の演習に取り組むことで、複雑な考えを明瞭で明確な方法で表現する方法を学ぶ。学生は質問やフィードバックをすることで、また相互の発表に興味を示すことで、グループやペアでの積極的な授業参加を行う。加えて、話し言葉と書き言葉という異なるジャンルの特徴についても学び、様々な表現の機会のそれぞれにおいて自信をもってコミュニケーションできるようにする。
科目目的
In this course, students will improve their ability to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment.
英語表現演習4では、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力をさらに高めることを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Understand a variety of issues in science, technology and the environment.
2. Express complex ideas in a clear and comprehensible manner.
3. Communicate through a variety of different genres of spoken and written language.
英語表現演習4を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.科学、技術、環境に関する諸問題を理解することができる。
2.複雑な考えを明瞭で明確な方法で表現することができる。
3.話し言葉と書き言葉という異なるジャンルに対応しながらコミュニケーションをとることができる。
授業計画と内容
Class 1: Unit 7 My world part 1: communication and writing
Class 2: Unit 7 My world part 2: communication and presentation
Class 3: Unit 8 Past events part 1: communication and writing
Class 4: Unit 8 Past events part 2: communication and presentation
Class 5: Unit 9 Feelings and opinions part 1: communication and writing
Class 6: Unit 9 Feelings and opinions part 2: communication and presentation
Class 7: mid-semester course review of Units 7-9
Class 8: Unit 10 What if...? part 1: communication and writing
Class 9: Unit 10 What if...? part 2: communication and presentation
Class 10: Unit 11 Work it out part 1: communication and writing
Class 11: Unit 11 Work it out part 2: communication and presentation
Class 12: Unit 12 Looking back part 1: communication and writing
Class 13: Unit 12 Looking back part 2: communication and presentation
Class 14: Review of Units 10-12 and confirmation of achievement goals
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students are required to do the homework assigned as preparation for the next class.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 20 | this will test language taught in the course |
期末試験(到達度確認) | 30 | this will test language taught in the course |
平常点 | 30 | attendance and participation |
その他 | 20 | writing / presentations |
成績評価の方法・基準(備考)
Students who are more than 30 minutes late will be counted as absent.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
I will make time for whole class and individual feedback during lessons. and provide students with their exam grades.
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Students will work in pairs and small groups to discuss topics, give presentations, check answers to vocabulary, grammar, and listening activities, and to plan and respond to their written work.
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook:
(1) Miles Craven
(2) Breakthrough Plus 3
(3) Macmillan
(4) 2nd Edition
(5)
(6)
(7) 9781380003188