シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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英語表現演習4 | 2024 | 後期 | 火1 | 理工学部 | サンプソン リチャード | サンプソン リチャード | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN2-EA04
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語/英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an academic communication and writing course. The aim of the course is to improve the ability to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment. Students will work on more advanced writing and communication skills, learning how to express complex ideas in a clear and comprehensible manner. They will participate actively in groups or pairs by asking questions, giving feedback, and showing interest in each other’s work. They will also learn some of the characteristics of different genres of spoken and written language, allowing them to communicate confidently in a variety of different situations.
英語表現演習4では、英語でのアカデミック・コミュニケーションとアカデミック・ライティング能力を有機的に、より発展的に伸ばすことを目指す。この授業では、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力をさらに高めることを目指す。また、各授業において、より高度なライティングとコミュニケーション技能の演習に取り組むことで、複雑な考えを明瞭で明確な方法で表現する方法を学ぶ。学生は質問やフィードバックをすることで、また相互の発表に興味を示すことで、グループやペアでの積極的な授業参加を行う。加えて、話し言葉と書き言葉という異なるジャンルの特徴についても学び、様々な表現の機会のそれぞれにおいて自信をもってコミュニケーションできるようにする。
科目目的
In this course, students will improve their ability to explain and discuss topics that include general issues of science, technology and the environment.
英語表現演習4では、主に科学、技術、環境の一般的な問題を含むトピックに関して説明し議論する能力をさらに高めることを目的とする。
到達目標
Students should be able to:
1. Understand a variety of issues in science, technology and the environment.
2. Express complex ideas in a clear and comprehensible manner.
3. Communicate through a variety of different genres of spoken and written language.
英語表現演習4を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.科学、技術、環境に関する諸問題を理解することができる。
2.複雑な考えを明瞭で明確な方法で表現することができる。
3.話し言葉と書き言葉という異なるジャンルに対応しながらコミュニケーションをとることができる。
授業計画と内容
1 Course Introduction: Good speeches, good speakers
2 Self-introduction speech: Body posture, eye contact
3 Presentation 1 Preparation: Gestures, using voice
4 Presentation 1 Preparation: Speech structure
5 Presentation 1 // Presentation 2 Preparation
6 Review // Presentation 2 Preparation: Introduction
7 Presentation 2 Preparation: Speech body, transitions & sequencers
8 Presentation 2 Preparation: Conclusion, visuals
9 Presentation 2 Preparation: Using visuals
10 Presentation 2
11 Controversial Directions in Science Opinion Paragraph: Basic paragraph structure
12 Controversial Directions in Science Opinion Paragraph: Using reasons & examples
13 Controversial Directions in Science Opinion Paragraph: Model, outlining, writing
14 Controversial Directions in Science Opinion Paragraph: Peer editing, revision
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students are expected to prepare for presentations and a writing assignment.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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レポート | 20 | Opinion paragraph response to a controversial direction in science |
平常点 | 30 | Use target presentation and writing skills in class, active participation in English |
その他 | 50 | Presentation 1: 20% Informative Individual (My favourite); Presentation 2: 30% Persuasive Group (Tech solutions for local & global challenges) |
成績評価の方法・基準(備考)
プレゼンテーションやライティング活動を行った際には、原則として英語教室ウェブサイトに掲載している英語表現演習3・4用のプレゼンテーション・ライティング評価用のルーブリックにて評価される。
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
提出物、発表の結果についてフィードバックを行う
アクティブ・ラーニングの実施内容
グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Group work is included in order to encourage active learning.
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
manabaを活用する
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook: No textbook. All materials will be uploaded to manaba. Students should have access to the materials before and during lesson time.