シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語3・7 Inquiry-Based Interactive Learning (Extending)/英語(Ⅲ)・(Ⅶ) (Extending) | 2024 | 春学期 | 金4 | 法学部 | トゥウラル リリィ |
トゥウラル リリィ |
1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
JU-EN1-003M,JU-EN2-007M
履修条件・関連科目等
This course is for students who want to use English to learn about legal, political, business and other issues.
本科目は、法律、政治、ビジネスなどについて、英語を使って学びたい学生を対象とします。
授業で使用する言語
その他
授業で使用する言語(その他の言語)
The main language used in this class is English. You should make an effort during class to communicate with the teacher and with other students in English as much as possible. However, you may also use Japanese when using English is especially difficult or when you want to clarify and/or confirm some information.
このクラスでは主に英語を使用します。授業中は先生や他の学生とできるだけ英語でコミュニケーションをとるように心がけてください。ただし、それが特に難しい場合や何か情報を確認したい時は日本語を使うこともできます。
授業の概要
Preparing for University Study Abroad
留学への準備・対策
This advanced course is for students interested in studying abroad at university, either short term (4-6 weeks) or long term (one semester or academic year). The course will help students develop their critical academic literacy and fluency, as well as their academic interests, plans, and knowledge. In the Spring semester students will begin to plan their study abroad by exploring opportunities and scholarships offered by Chuo University and other organisations, and by researching university courses outside Japan. Students will also develop key critical academic reading and writing skills. In the Autumn semester students will deepen their knowledge of particular academic areas that interest them. To continue improving their academic literacy and fluency, students will carry out one or two research projects on issues facing universities in a global context. In both semesters students may choose to do some self-study for international tests of academic English such as IELTS or TOEFL.
このアドバンストコースは、短期間(4-6週間)あるいは長期間(一学期もしくは一年)海外の大学で勉強することに関心がある学生を対象としています。このコースは、学生が批判的アカデミック・リテラシーおよびフルーエンシーとともに、アカデミックな関心、計画、知識を深めることを手助けします。春学期に、学生たちは、中央大学や他の組織によって提供される機会や奨学金を調べ、国外の大学の講座を調べることで、海外留学の計画を立て始めます。また、基本的な批判的なアカデミック・リーディングやライティングのスキルを高めてゆきます。秋学期で、関心のある特定のアカデミック分野にかんする知識を深めてゆきます。学生たちは、アカデミック・リテラシーとフルーエンシーを向上させ続けるために、グローバルな文脈で大学が直面する問題に関する一、二のプロジェクトを行います。両学期において、IELTSやTOEFLのような国際的テストにたいする自習を行うこともできます。
科目目的
The main objectives of this course are to help you
(1) use English to learn interactively with other students about opportunities for short-term and long-term university study abroad, and make preparations for a future study abroad.
(2) build your knowledge on topics and issues of interest to you
(3) share that knowledge interactively with other people
(4) develop your critical understanding of the world.
この授業の目的は以下の通りです。
(1)英語を使って、他の受講生と対話的に短期・長期の留学に関連する学習や、留学準備を進めること
(2)興味関心に基づくトピックや社会問題についての知識を養うこと
(3)他の受講生と学んだ知識を積極的にシェアできるようになること
(4)世界で起きていることについて批判的に理解できるようになること。
到達目標
(1) Through this course you will learn about and research opportunities for short-term and long-term university study abroad, and make preparations for a future study abroad.
(2) You will learn to do your own research through gathering information, making notes, and organizing information.
(3) You will learn how to share your research with others through explaining, discussing, presenting and writing about your work in different ways.
(1) この授業では短期及び長期大学留学の方法についてリサーチをし、留学の準備をします。
(2) 自分のリサーチテーマに関連する情報を集め、ノートをとって、まとめるという作業を通して、リサーチの仕方を習得していきます。
(3)自分のリサーチの内容について英語で説明・討論し、また、発表やライティングも行うなど、クラスメイトと共有する様々な方法を学びます。
授業計画と内容
第1回 Introduction, getting to know you & course overview
第2回 Project 1 - Academic self-evaluation and discussion
第3回 Project 1 - Personal Statement Outlining and aspects of a good Personal Statement
第4回 Project 1 - Submission of Personal Statement first draft and peer feedback using checklist
第5回 Project 1 - Final feedback, discussion and submission of second draft of Personal Statement
第6回 Project 2 - Identifying and exchanging basic information about resources & applications
第7回 Project 2 - Sharing research, peer feedback and discussion
第8回 Project 2 - Presentation outline feedback, preparation and dealing with questions
第9回 Project 2 - Resources, applications & destination contexts - Class presentations
第10回 Project 3 - Reflections & overview of issues in higher education and grouping selection
第11回 Project 3 - Exchanging ideas and sharing topic research followed by discussion
第12回 Project 3 - Presentation outlining, planning and feedback
第13回 Project 3 - Issues in higher education (1) - Presentations
第14回 Semester Review, reflections and feedback
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will be expected to do 2 hours or more preparation outside class each week, including finding sources of information, reading and listening, note-taking, writing, and/or preparing for presentations, and submit assignments as required by the teacher.
受講生は、クラスの授業以外で毎週2時間以上の予習をすることが求められます。ここで言う予習とは、リーディング、リスニンング、情報や資料収集、ノートテ―キングやライティング、プレゼンテーション準備、又はその他担当教員が指定した課題などを指します。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 100 | Grades are 100% determined by continuous assessment. Requirements to pass this course: no more than 3 absences, active participation in class activities, weekly preparation outside class, and timely completion of assignments. Further details will be provided by the teacher at the start of the semester. 成績は100%平常点で決まります。ただし単位を修得するには、特段の理由がない限り、学期中の欠席は3回を超えないこと、毎週授業外の準備を行うこと、さらに課題を全て指定された締め切りまでに仕上げることが必要です。詳細は学期の開始に担当教員が説明します。 |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/その他
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
The teacher will provide feedback on assignments, notes or other submitted materials. In class, you will also receive peer feedback from other students as you develop and share your research through the semester.
フィードバックとして教員が課題やノート等、提出物にコメントを書くことがあります。授業中、学生はリサーチで得たものをクラスメイトと共有し、フィードバックしてもらうこともあります。
アクティブ・ラーニングの実施内容
その他
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Outside class students will research opportunities and ways to prepare for studying abroad, and inside the class, in pairs and small groups, they will explain and discuss their research, as well as share their research through presenting and/or writing in different ways.
授業外では、留学の方法とそのための準備についてリサーチをしていただきます。授業中は、ペアか小さなグループの中で、そのリサーチについて説明し討論するとともに、最終的に自分のリサーチの全体像をプレゼンターションしたり書いたりして共有します。
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Outside class, you will use online resources for doing research each week, and in each class you will use manaba, Google Drive, Google Docs, PowerPoint or other ICT tools to share and develop your work with others.
授業外の課題として、毎週リサーチにインターネットを使います。manaba、グーグルドライブ、グーグルドックス、パワーポイント等、さまざまなICTツールを活用して、授業中はリサーチの内容や課題をクラスメイトと共有することがあります。
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
There is no textbook for this course. The teacher will explain in class about online resources and other reference materials you will use.
ネット上のリサーチ資料及びその他参考資料については授業中に指示します。
その他特記事項
参考URL
Resources for PUSA
https://sites.google.com/g.chuo-u.ac.jp/resources-for-pusa/home