シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Essay Writing(2) | 2025 | 後期 | 月4 | 文学部 | 相原 雅子 | アイハラ マサコ | 3年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN3-B112
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
In this class, students reaffirm what paragraph writing is and develop the ability to write academic essays step by step. Therefore, from Units 1 to 5, students will review how to write paragraphs and deepen understanding of the writing skill through pair work and small-group activities at class. Besides, in Unit 6, students will learn how to structure and outline their own essays (introduction → main argument → conclusion).
科目目的
The purpose of this class is to acquire the ability to use correct grammar and basic structures of sentences, and to write paragraphs and academic essays based on logic.
到達目標
1) To develop the ability to compose logical sentences.
2) To understand the paragraph structures.
3) To acquire much more vocabularies.
4) To write paragraphs and academic essays.
授業計画と内容
1. Introduction: Unit 8 Descriptive EssaysⅠ: Tourist Information
2. Unit 8 Descriptive Essays Ⅰ: Tourist Information
3. Unit 9 Descriptive Essays Ⅱ: Tourist Information
4. Unit 9 Descriptive Essays Ⅱ: Tourist Information
5. Unit 10 Persuasive Essays Ⅰ: Health Issues
6. Unit 10 Persuasive Essays Ⅰ: Health Issues
7. Unit 11 Persuasive Essays Ⅱ: Health Issues
8. Unit 11 Persuasive Essays Ⅱ: Health Issues
9. Unit 12 Comparison EssaysⅠ: Education
10. Unit 12 Comparison EssaysⅠ: Education
11. Unit 13 Comparison EssaysⅡ: Education
12. Unit13 Comparison EssaysⅡ: Education
13. Unit 14 Classification EssaysⅡ: Events and Festivals
14.Review
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
毎週、各自で英字新聞や英文のネット記事を読み、それに関する感想や問題提起を英文で書いてくる課題を課すので、次の授業で提出すること。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 20 | -the final test |
レポート | 40 | -essays |
平常点 | 40 | -attendance (10%) -active class participation (expressing opinions, asking questions.) (10%) -assignments (20%) |
成績評価の方法・基準(備考)
Students must attend more than two-thirds of class.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/ディスカッション、ディベート/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook: Kate Elwood and Leonid Yaffe with a foreword by Hisatake Jimbo. From Paragraph to Essay. Nan'un-do, 2024.
ISBN: 978-4-523-17727-2
その他特記事項
(1) If you are absent 5 times in a semester, you won't be given the credit of this class.(except for unavoidable circumstances such as infectious diseases).
(2) Two late arrivals or early departures will be considered one absence.
(3) Bring an English-English dictionary or electronic dictionary to class. You are not allowed to use smartphones and tablets.
(4) The deadline for submission of assignments must be strictly adhered to. Several points will be deducted for the late submission according to the seriousness of the delay. In case of no submission, no points.
(5) If you fail to submit essays, you will be given no points.
(6) If you need to contact the lecturer, send a mail by manaba. However, don't expect quick response because the lecturer is often occupied with other things.