シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Essay Writing(2) | 2025 | 後期 | 月5 | 文学部 | 穂苅 友洋 | ホカリ トモヒロ | 3年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN3-B112
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
The course is designed to help students develop the ability to write research papers while effectively using outside sources. It also emphasizes understanding the rules of APA or MLA formatting.
科目目的
Students will learn research paper rules through guided exercises and instructor-provided materials, applying these skills to craft their own research paper. By the end of the course, they must submit a 1,500-word academic paper with clear evidence (e.g., data).
到達目標
By the end of this course, students should be able to:
(a) write a research paper that effectively incorporates others’ work;
(b) locate appropriate resources for their own paper topics;
(c) understand the rules of academic writing, including in-text citations and reference lists; and
(d) recognize what constitutes plagiarism and how to avoid it.
授業計画と内容
Week 1: Introduction: Understanding research papers
Week 2: Choosing a topic
Week 3: Finding & evaluating sources
Week 4: Reading & taking notes
Week 5: Plagiarism & in-text citations
Week 6: Creating an outline
Week 7: Draft writing (1): Thesis statement & topic sentences
Week 8: Draft writing (2): Developing ideas & details
Week 9: Draft writing (3): Using graphs & tables
Week 10: Draft writing (4): Writing introductions & conclusions
Week 11: Draft writing (5): Compiling a reference list
Week 12: Draft writing (6): Writing an abstract
Week 13: Peer editing & revising
Week 14: Proofreading
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 50 | Final draft of a research paper |
平常点 | 30 | Active participation & contribution to class activities |
その他 | 20 | Submission of assignments instructed in class |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Folse, K. S., & Pugh, T. (2020). Great Writing 5: From Great Essays to Research (5th edition). Cengage Learning. (ISBN-13: 978-0-357-02086-9)
Zemach, D., Broudy, D., & Valvona, C. (2020). Writing Research Papers: From Essay to Research Paper (2nd edition). Macmillan. (ISBN-13: 978-1-380-05926-0)
Najar, R., & Riley, L. (2013). Developing Academic Writing Skills (2nd edition). Macmillan. (ISBN-13: 978-4777364541)
American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th edition). American Psychological Association. (ISBN-13: 978-1-4338-3216-1)
Modern Language Association of America. (2021). MLA Handbook (9th edition). Modern Language Association of America. (ISBN-13: 978-1603293518)