シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語(a)Ⅳ(INT) | 2024 | 秋学期 | 月3 | 商学部 | モートン ロバート |
モートン ロバート |
2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
CM-EN3-22XL
履修条件・関連科目等
Not applicable
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
In the fall semester, students will asked to make presentations about songs they have chosen and write essays about them.
科目目的
Students will learn about colloquial English through an examination of the lyrics of songs they have chosen. They will develop their listening skills by doing fill-the-gap exercises. They will also develop their presentation skills, their writing skills and general English proficiency as the class will be conducted entirely in English.
到達目標
Students will:
create and deliver presentations on songs
take part in discussions in English
improve their knowledge of colloquial English
develop their listening skills
授業計画と内容
1. Orientation
2. Demonstration of how presentations should be conducted
3. Student presentations and discussion; for example, Avicii, 'Looking for Love'
4. Student presentations and discussion; for example, Ed Sheeran, 'Celestial'
5. Student presentations and discussion; for example, Adele, 'Hello'
6. Student presentations and discussion; for example, Bon Jovi, 'It's my Life'
7. Student presentations and discussion; for example, Meghan Trainor, 'All about the bass'
8. Student presentations and discussion; for example, AJR, 'The world's smallest violin'
9. Student presentations and discussion; for example, One OK Rock, ‘Make it out alive’
10. Student presentations and discussion; for example, The Bangles, 'Manic Monday'
11. Student presentations and discussion; for example, Ed Sheeran, 'What do I know?'
12. Student presentations and discussion; for example, Shakira, 'Try everything'
13. Student presentations and discussion; for example, Taylor Swift, 'We are never ever getting back together again'
14. Student presentations and discussion; for example, Shinsei Kamattechan, ‘My War’
授業時間外の学修の内容
授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Preparing for presentations
Writing essays
授業時間外の学修に必要な時間数/週
1時間
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 20 | In the vocabulary quizzes, students will be evaluated on whether they understand the meaning and usage of the words and whether they can spell them correctly. |
その他 | 80 | Students will be evaluated on whether the presentation scripts express their original ideas in correct English, and whether they deliver their ideas effectively in the presentations. |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
A textbook will not be used; students will create their own materials.
その他特記事項
No software used.