シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語(b)Ⅲ(INT) | 2024 | 春学期 | 木4 | 商学部 | ブラック グラント |
ブラック グラント |
2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
CM-EN3-23XL
履修条件・関連科目等
2019年度以降入学生対象の自動登録科目です。
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
Students will undertake various integrated activities in English to improve their speaking, listening, reading and writing skills comprehensively. All class activities are conducted in English.
This class will be conducted in person on campus (according to university guidelines).
科目目的
This course is positioned as a global course in the curriculum and its purpose is to improve students’ general English language skills, with an emphasis on speaking and presentation.
到達目標
By the end of this course, you should be able to:
-Gain the focus to read academic texts in English over an extended period
-Write short summaries and analyses of selected texts
-Report on your research orally in groups
-Create a poster for a poster presentation
-Apply methods for an effective poster presentation
授業計画と内容
1.Orientation
2.Extensive reading (1)
3.Extensive reading (2)
4.Write about what you have read
5.Report orally what you have written in groups
6.Research a current event (1)
7.Research a current event (2)
8.Write about what you have researched
9.Report orally what you have written
10.Group discussion (1): building your discussion skills
11.Group discussion (2): building your discussion skills
12.Speaking practice
13.Poster presentation (individual) (1)
14.Poster presentation (individual) (2)
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
担当教員によって指定された教科書の該当ページについて予習・復習をしておく。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
1時間
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 30 | Presentation/Mid-semester Exam |
期末試験(到達度確認) | 30 | Essay/Exam |
レポート | 20 | Reading Report/Quiz |
その他 | 20 | Poster/Other criteria |
成績評価の方法・基準(備考)
20% Poster/Other crieria
20% Reading Report/Quiz
30% Presentation/mid-semester exam
30% Essay/Exam
General evaluations given on the following basis:
*Excellent*: Answers the question directly and with excellent level of detail and comprehensive clarity.
*Good*: Answers the question sufficiently well with good clarity.
*Fair*: Reasonable answer, lacking in some key points.
*Poor*: Does not answer the question. Seriously lacking in appropriate details.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
To be announced by the instructor.
その他特記事項
ソフトウェアの利用なし