シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
アカデミックイングリッシュⅠ | 2024 | 前期 | 水4 | 国際情報学部 | プラザ タロン ゲイリー |
プラザ タロン ゲイリー |
1~4年次配当 | 2 |
科目ナンバー
GI-EN1-GL19
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
In this course, students will learn how to do research and how to report their results. First, basic research tools, such as questionnaires, interviewing and observing, will be discussed. Then students will choose topics of research that are interesting for them, and they will gather data. Students will then learn how to both write and present their results. Along with in-class presentations, there will be an emphasis on how to write clearly and, over the year, the class will work up from sentences to paragraphs and finally, to essays.
科目目的
The objectives of this course are:
To teach students fundamental research skills that will help them in any field they choose to study.
To improve essential writing skills in English.
To improve English presentation skills.
To create a positive atmosphere where students can work together and enjoy speaking English with one another.
到達目標
After this course students will be able to:
Do basic research in a topic of interest.
Write academic sentences and paragraphs in English.
Give formal presentations in English.
授業計画と内容
第1回 : Class Introductions
第2回 : Making Questionnaires – Unit 1, pp. 8-12
第3回 : Analyzing Questionnaires – Unit 1, pp. 13 – 15
第4回 : Understanding Topic Sentences – Unit 2, pp. 16 – 19
第5回 : Making Questionnaires, Part II – Unit 2, pp. 20 -23
第6回 : Interviewing - Unit 3, pp. 24 - 28
第7回 : Analyzing Interview Data – Unit 3, pp. 29 - 31
第8回 : Understanding Supporting Sentences – Unit 4, pp.32 - 36
第9回 : Conducting Interviews, Part II – Unit 4, pp. 37 - 39
第10回 : Making Observations – Unit 5, pp. 40 - 44
第11回 : Analyzing Observation Data – Unit 5, pp. 45 -47
第12回 : Concluding Sentences – Unit 6, pp. 48 -52
第13回 : Making Observations, Part II – Unit 6, pp. 53 – 55
第14回 : Class summary and review
授業時間外の学修の内容
授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will be expected to conduct their own research outside of class hours. Also, there will be writing assignments and various preparations required for the class.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 20 | This will be a presentation on your research. |
期末試験(到達度確認) | 20 | This will be a presentation on your research. |
レポート | 20 | This will be the combined assignments for the class. |
平常点 | 40 | Participation and supporting each other through the learning process is essential for success in the class. |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション/実習、フィールドワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Students will connect their notebook computers or tablets to the class overhead screen when presenting their research results.
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Andy Boon
Research and Write - Essential Academic Skills
2020, Halilco, Tokyo
ISBN: 978-4-909730-59-6