シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ビジネスイングリッシュⅠ | 2024 | 前期 | 水3 | 国際情報学部 | マッコイ パトリック デニス | マッコイ パトリック デニス | 1~4年次配当 | 2 |
科目ナンバー
GI-EN1-GL20
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course is designed to enhance English language proficiency in the context of professional communication. Effective communication is a crucial skill for success in the global business environment. This course aims to develop the language skills and cultural understanding necessary to navigate various business communication scenarios confidently.
科目目的
This course will help students to communicate confidently and competently in diverse business environments, facilitating professional success in an English-speaking context.
到達目標
1. Mastering Business Terminology: Achieve a comprehensive understanding of industry-specific vocabulary and terminology used in diverse business contexts.
2. Effective Business Writing: Demonstrate proficiency in crafting clear, concise, and professionally formatted business emails, memos, and reports.
3. Confident Oral Communication: Attain confidence and clarity in oral communication, participating actively in meetings, presentations, and discussions.
4. Leadership in Meetings and Presentations: Develop leadership skills in facilitating and leading productive business meetings and delivering impactful presentations.
授業計画と内容
Week 1: Introduction: Orientation, Getting to Know You, Find Someone Who…
Week 2: U1: Work Habits
Week 3: U1: Work Habits
Week 4: U2: The Small Business
Week 5: U3: Inside the Company
Week 6: U3: Inside the Company
Week 7: U4: Meetings
Week 8: U4: Meetings
Week 9: U5: Business and Tourism
Week 10: U5: Business and Tourism
Week 11: U6: Business Ethics
Week 12: U7: Promotion and Marketing
Week 13: U7: Promotion and Marketing
Week 14: Marketing Presentations
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will need to prepare for in class group activities and/or presentations.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 60 | In class participation |
その他 | 40 | Marketing Presentation |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Business Listening & Speaking, Maurice Jamall and Bruce Wade, Abax 2000, Singapore. ISBN:9781896942094