シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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演習(総合政策セミナー)Ⅰ(1) | 2024 | 前期 | 火4 | 総合政策研究科博士課程前期課程 | マシューズ サイ エルザ | マシューズ サイ エルザ | 1年次配当 | 2 |
科目ナンバー
PG-IF5-701L
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course involves intensive study on topics developed by students within the field of the humanities, specifically topics focusing on Anglophone (English-language) culture and:
- narrative
- representation (ideas and images)
- literature (novels, poetry)
- popular culture (journalism, film, TV, new online media)
科目目的
Throughout the course students will study a wide variety of media, including journalism, essays, fiction, film, television, social media, and other online media. Students will analyze narratives and representation connected to various aspects of Anglophone culture, and work towards writing a long essay on their chosen topic.
In class, students will have extensive practice in discussion and debate. In each class, the teacher will introduce new concepts and information, demonstrating how that new material connects to the content of earlier classes. Students will then take part in group discussions of the material.
到達目標
By the end of the course, students will have gained a deep and balanced understanding of Anglophone culture, with an emphasis on the diversity of ideas contained within narratives and representations. Students will also be proficient in researching in a variety of English-language media, including both traditional media (books, journalism, film) and new media (blogs, social media, video-sharing platforms).
This will deepen their understanding of both history and the global community, and aid them in navigating the complicated world of contemporary Anglophone culture.
授業計画と内容
Week 1 Introduction
Week 2 Basic topic formation
Week 3 Introduction to research in English
Week 4 Developing a topic
Week 5 Formulating a preliminary thesis
Week 6 Presenting research
Week 7 Advanced research in English
Week 8 Presenting research and class discussion
Week 9 Annotated bibliography
Week 10 Class debate (teacher-led)
Week 11 Class debate (student-led)
Week 12 Student presentation
Week 13 Student presentation and discussion
Week 14 Revision and essay submission
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
The essay must be developed and written as homework throughout the semester.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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レポート | 50 | A long essay, written entirely in English, on a topic developed by the student under the teacher’s supervision. |
平常点 | 50 | Class discussion and activities, done regularly throughout the semester. |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション/実習、フィールドワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Methods will vary depending upon each individual’s student’s project.
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Materials will be provided in the form of handouts written by the teacher, or supplied by students (if appropriate to their projects).