シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
O・C(英語1b/2bアドバンストクラス) | 2024 | 後期 | 月5 | 経済学部 | ハドランド エリック |
ハドランド エリツク |
1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
EC-EN1-21bX
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語/英語/中国語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
<学位授与方針と当該授業科目の関連>
この科目は、問題解決力(外国語とコミュニケーションの能力及びコンピューターを利用した統計・情報処理と分析の能力を用いて、科学技術及び社会の急速な変化に対応しながら、さまざまな問題を解決することができる)の修得に関わる科目です。
<概要>
Course summary
Students in this course learn liberal arts through game theory with oral and written English study and play. We'll analyze statecraft, history, warfare, organizational behavior, statistics, and rhetoric. Refer to the lesson plans for details of the game theories.
科目目的
With oral and written English study and play, learn economics through game theory.
到達目標
We shall solve problems in teams, using English communication, people skills, and logic.
授業計画と内容
Lesson 01. Summarize the game theory book, assess the talent, set achievement goals
Lesson 02. The Prince 6-01 lecture
Lesson 03. The Prince 6-04 reports, 6-06 ranked/backward induction games
Lesson 04. The Prince 6-07/6-08 econometrics/country presentations
Lesson 05. Warfare Methods 7-01 lecture
Lesson 06. Warfare Methods 7-04 reports, 7-06 matching games
Lesson 07. Aesop's Fables 8-01 lecture
Lesson 08. Aesop's Fables 8-04 reports, 8-06 games
Lesson 09. Aesop's Fables 8-10/8-11 Prince parallels, or 10-07 personality test
Lesson 10. Sherlock Holmes 09-01 lecture
Lesson 11. Sherlock Holmes 09-04 reports, 9-06 higher order games
Lesson 12. Beauty Contest 10-02 key concepts, 10-03 critical thinking
Lesson 13. Beauty Contest 10-04 reports, 10-06 higher order games
Lesson 14. Sherlock Holmes 9-08 logic test, confirm achievement goals
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Pre-read the lecture (x-01) page before the lecture class. Research your character topic (x-04), then write for submission a two paragraph essay on its intersection with the lecture.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり2時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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期末試験(到達度確認) | 20 | point system |
レポート | 40 | paper reports are evaluated on explanation of your topic, and its relationship to the unit |
平常点 | 40 | do team and solo tasks, contribute to status update meetings |
成績評価の方法・基準(備考)
中間試験: It is necessary to receive a cumulative score of 60% or higher on the video presentation assignments to pass the course.
期末試験: The final video presentation is not a group project. Each student will prepare a video presentation by the deadline.
レポート: Homework assignments from the textbook will be posted on Manaba every week. Assignments will be collected online before the following class. In principle, late submissions will not be accepted.
平常点: Students are expected to participate in the class activities in an active manner, demonstrating a positive attitude. Students who arrive more than 15 minutes after the start of class AND have not contacted the instructor about the delay by email or over Manaba will be counted absent.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
required textbook: the game theory book (2021) by Erik Hadland, Tokyo. ISBN: 780982-437773
school supplies, and dictionary as needed.