シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Essay Writing(1) | 2024 | 前期 | 月5 | 文学部 | 澤田 初美 | サワダ ハツミ | 3年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN3-B111
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
We will follow the step-by-step instructions in the textbook to learn the basic skills in academic essay writing.
Notes:
* Students are required to actively participate in pair work and group work.
* Students are strongly encouraged to speak in English in class.
科目目的
このコースの目的は、アカデミック・エッセイの書き方についての基礎的な知識を習得することです。春学期は説明エッセイと問題解決エッセイを一本ずつ完成させます。
到達目標
Through writing two essays, students will learn
- how to write an introduction completed with a hook, background information, and a thesis statement
- how to write body paragraphs complete with a topic sentence and different types of support sentences
- how to write a conclusion complete with a summary of the body paragraphs and a proper closing comment, and
- how to format their essays in MLA style.
授業計画と内容
1. Essay Writing Basics (1): What Is an Essay
2. Essay Writing Basics (2): Audience and Topic
3. Essay Writing Basics (3): Process
4. Explanatory Essays (1): Getting Started
5. Explanatory Essays (2): Prepairing the First Draft
6. Explanatory Essays (3): Revising Your Writing
7. Explanatory Essays (4): Editing Your Writing
8. Explanatory Essays (5): Following Up
9. Problem-Solution Essays (1): Getting Started
10. Problem-Solution Essays (2): Preparing the First Draft
11. Problem-Solution Essays (3): Revising Your Writing
12. Problem-Solution Essays (4): Editing Your Writing
13. Problem-Solution Essays (5): Following Up
14. Comparison and Contrast Essays (1): Getting Started
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の課題として、Google Document上にエッセイの下書きを書くことを求められます。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 50 | -the final draft of their explanatory essay: 25% -the final draft of their problem-solution essay: 25% |
平常点 | 50 | -quizzes on manaba: 20% -weekly writing assignments on Google Document: 30% |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Zemach, Dorothy E., and Lynn Stanfod-Yilmaz. Writers at Work: The Essay. Cambridge UP, 2008.