シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Presentation and Discussion(1)(他専攻) | 2024 | 前期 | 水5 | 文学部 | ナイトン、ポール アラスタ | ナイトン、ポール アラスタ | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN2-B103
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
The first part of this course will concentrate on developing speech and presentation skills, including logical organization of a speech/presentation, the use of gestures, eye contact and voice modulation, as well as visual aids to improve overall performance. Handouts will be provided.
The second part of the course will concentrate on developing debate style logic to promote discussions and debates on various topics. In a step by step process, the students will learn the basics of debate and through this learn how to express themselves more confidently.
By the end of the year, students will have enhanced their vocabulary and learned numerous speech, presentation and debate skills. Equally important, their confidence and ability to communicate and engage in discussions on important issues will have improved.
科目目的
Students will improve their listening, reading, writing and speaking abilities by performance, practice and review in many different kinds of situations. They will also practice using basic critical thinking skills in simple discussions and debates.
到達目標
Student should increase their vocabulary and ability to speak longer and with more precision.
They will produce a written and spoken first speech of a debate topic they choose themselves.
授業計画と内容
1. Introduction
2. Speech Overview
3. Preparing A Speech / Debate Opinions
4. Making A Speech / Debate Opinions -Everyday topics
5. Making A Speech / Debate Opinions – Academic Topics
6. Gestures / Explaining Your Opinion – Supports - Examples
7. Gestures / Explaining Your Opinion– Supports - Explanations
8. Voice Inflection / Explaining Your Opinion– Supports – Expert Opinions
9. Voice Inflection / Explaining Your Opinion– Supports - Statistics
10. Making a better Speech
11. Organizing Your Opinion - Introductions
12. Organizing Your Opinion - Body
13. Organizing Your Opinion - Conclusion
14. Review and Debate Topic Choices
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 10 | Testing of targeted vocabulary and functions. |
期末試験(到達度確認) | 10 | Testing of targeted vocabulary and functions. |
レポート | 10 | Script of Oral Presentation. |
平常点 | 60 | Ongoing assessment of speaking and listening activities and performance |
その他 | 10 | Vocabulary journal Other Written and Video material |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Lubetsky, Harrington and LeBeau, Discover Debate. (Language Solutions Inc.)
ISBN 1-92-274-42-4
その他特記事項
Participation and Attendance are mandatory in this class