シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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English Seminar(3) | 2024 | 前期 | 金3 | 文学部 | スネイプ、ニール | スネイプ、ニール | 3年次配当 | 2 |
科目ナンバー
LE-EX3-B109
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
For foreign language (English) teacher applicants and students who are interested in English phonetics or English pedagogy. In particular, the emphasis is on considering English learners (children, students, and students). We look at the learning and teaching methods related to English language teaching of pronunciation.
科目目的
The course objectives are to cover a range of topics in phonology that can be useful for teachers of English.
到達目標
The student will be able to:
i) use activities to help there own pronunciation of English.
ii) provide instruction as English teachers in pronunciation practice. For example, individual segments, intonation and stress.
授業計画と内容
1回目 Introduction to Phonology and Pronunciation Learning and Teaching
2回目 Dialects and Lingua Franca
3回目 Learning and Teaching
4回目 Sounds and spelling
5回目 Phonemes in context
6回目 Vowels
7回目 Stress, Syllables and Rhythm
8回目 Features of connected speech
9回目 Intonation (1)
10回目 Intonation (2)
11回目 Pronunciation in the Classroom (1)
12回目 Pronunciation in the Classroom (2)
13回目 Pronunciation problem areas
14回目 Presentations
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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平常点 | 50 | Participating by asking questions, answering questions from the instructor in class surveys, and giving presentations |
その他 | 50 | Weekly mini tests available through Manaba |
成績評価の方法・基準(備考)
All students must attend classes. If more than 5 classes are missed, credit cannot be given for the course.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
はい
【実務経験有の場合】実務経験の内容
I am a qualified teacher of English and have years of experience teaching English pronunciation.
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
I plan to share my experience with students and help them understand how to use activities for themselves and as instructors.
テキスト・参考文献等
テキスト:Rogerson-Revell, P. (2011). English Phonology And Pronunciation Teaching. Bloomsbury Publishing.
参考文献:Carr, P. (2013). English Phonetics and Phonology, 2nd edn. Chichester, West Sussex, UK: Wiley-Blackwell.
参考文献:Celce-Murcia, M., Brinton, D. M., Goodwin, J. M., and Griner, B. (2010). Teaching Pronunciation, 2nd ed. Cambridge, UK; New York: Cambridge University Press.
参考文献:Ladefoged, P. and Johnson, K. (2015). A Course in Phonetics, 7th edn. Stamford, CT: Cengage Learning.
その他特記事項
参考URL
https://www.gpwu.ac.jp/dep/int/eng/post-8.html