シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
General Reading(2) | 2024 | 後期 | 水1 | 文学部 | 柴田 聡子 | シバタ サトコ | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN1-SE14
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
By the end of this course, students should be able to:
a. read and follow arguments in long texts that consist mainly of familiar language used in work,
school or leisure such as newspaper and magazine articles.
b. read short stories without much effort.
科目目的
By the end of this course, students should be able to:
a. read and follow arguments in long texts that consist mainly of familiar language used in work,
school or leisure such as newspaper and magazine articles.
b. read short stories without much effort.
到達目標
When students read real-world stories, they:
a. improve reading skill and reading comprehension.
b. expand their vocabulary knowledge.
c. explore topics.
授業計画と内容
The second semester:
1: Introduction
2: Unit 7 Energy Solutions
3: Unit 7 Energy Solutions
4: Unit 8 Epic Engineering
5: Unit 8 Epic Engineering
6: Unit 9 High-Tech Solutions
7: Unit 9 High-Tech Solutions
8: Unit 10 All in the Mind
9: Unit 10 All in the Mind
10: Unit 11 Visual Pioneers
11: Unit 11 Visual Pioneers
12: Unit 12 Far Out
13: Unit 12 Far Out
14: Review and course summary
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 60 | 期末試験の点数を60%に換算。 |
レポート | 20 | 提出レポート(課題)の総合評価を20%に換算。 |
平常点 | 20 | 毎回の授業への参加意欲、態度、予習・準備、達成度などを総合的に評価。 |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Reading Explorer 3 Third Edition. Nancy Douglas and David Bohlke, 2020: National Geographic Learning, a Cengage Company.
その他特記事項
Preparation and review of the lessons:
To assist them with preparing and reviewing the lessons, students:
a. are expected to take notes of the most important points in each lesson.
b. should check the meaning of words and phrases that they do not know in advance.