シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Academic Writing(2) | 2024 | 前期 | 金5 | 文学部 | 渡部 直也 | ワタベ ナオヤ | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN2-SE75
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course is designed to help students develop and master paragraph writing skills while building on their knowledge of the basics of English composition.
By working on exercises on the textbook, writing about various subjects, and revising their own work, students will learn the basics of paragraph writing: the elements of a paragraph, patterns of organization, and different rhetorical styles.
科目目的
By the end of this course, students should be able to achieve the followings at a basic level:
a. write simple connected text on topics which are familiar to them or of personal interest.
b. write simple essays based on personal experiences and impressions.
c. give reasons and explanations for opinions, plans and actions.
到達目標
By the end of this course, students should be able to achieve the followings at a basic level:
a. write simple connected text on topics which are familiar to them or of personal interest.
b. write simple essays based on personal experiences and impressions.
c. give reasons and explanations for opinions, plans and actions.
授業計画と内容
Week 1. Introduction
Week 2. Getting Organized
Week 3. Understanding Paragraphs (1)
Week 4. Understanding Paragraphs (2)
Week 5. Organizing Information by Time Order
Week 6. Organizing Information by Order of Importance; Concluding Sentences
Week 7. Understanding the Writing Process
Week 8. Supporting the Main Idea
Week 9. Explaining a Process (1)
Week 10. Explaining a Process (2)
Week 11. Writing Descriptions
Week 12. Expressing your Opinion
Week 13. Comparing and Contrasting
Week 14. Term Paper Workshop
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 20 | Term paper |
レポート | 40 | Written assignments |
平常点 | 40 | Class attendance (including overall preparedness, active participation in in-class activities, and in-class essay writing) |
成績評価の方法・基準(備考)
* If a student misses more than three classes, they cannot get the credit (this means that the fourth time they miss the class, they lose the credit). Being late to class three times counts for one absence.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
タブレット端末/その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
PC教室が使えない場合、授業中のライティングアクティビティの際には各自のタブレットやノートPC等の使用を推奨する。
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook
Blanchard, Karen and Christine Root. Ready to Write 2: Perfecting Paragraphs, 5th ed. New York: Pearson Education, 2017.