シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Academic Writing(3) | 2024 | 後期 | 金3 | 文学部 | 加藤 匠 | カトウ タクミ | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN2-SE76
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This class will focus on developing students' writing abilities on a range of subjects, and in different styles. Additionally, students will build proofreading skills by editing their own, and others', work.
Individual lessons will deal with different aspects and styles of writing. Group discussion about the text, or related topics, will support students' understanding of the differences between different styles.
科目目的
We set a definite goal that students should be able to write simple essays based on their personal experiences and impressions by the end of this course.
到達目標
Students should be able to write simple essays based on their personal experiences and impressions by the end of this course. For that purpose, they have to gain experience necessary for writing organized paragraph.
授業計画と内容
第1回 Writing a Paragraph about Your Summer Vacation
第2回 Unit 9: Analysis Paragraph
第3回 Unit 9: Analysis Paragraph
第4回 Unit 10: Cause and Effect Paragraph
第5回 Unit 10: Cause and Effect Paragraph
第6回 Unit 11: Persuasive Paragraph
第7回 Unit 11: Persuasive Paragraph
第8回 Unit 12: Problem-Solution Paragraph
第9回 Unit 12: Problem-Solution Paragraph
第10回 Unit 13, 14: Changing a Paragraph into an Essay
第11回 Unit 15: Writing an Essay from the Beginning
第12回 Unit 15: Writing an Essay from the Beginning
第13回 Unit 16: Review Essay
第14回 Review Time
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Before the class, you have to read sample essays in the text to learn how to write good essays. In addition, I want you to review what you have learned after the lesson. It will take more than an hour.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 40 | I will assess the results of your final assignments. Especially, I will focus how you meet some requirements in the units. |
平常点 | 60 | I will assess the results of your performance during the class. Especially, I will focus how you meet some requirements in each unit. |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Matthew A. Taylor and David E. Kluge. Basic Steps to Academic Writing: From Paragraph to Essay. Cengage Learning, 2011.
その他特記事項
【連絡方法】
基本的にはmanabaで連絡してください。
急ぎの場合には、katoht15@hotmail.co.jpまで連絡すること。