シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Advanced Communication | 2024 | 前期 | 月3 | 文学部 | 小川 睦美 | オガワ ムツミ | 1~4年次配当 | 2 |
科目ナンバー
LE-EN1-WE83
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
The main part of the class will be student-oriented discussion and debate. Prior to class, students are expected to complete introductory sections of the textbook unit.
Students will discuss one topic every week. The weekly topic is introduced as a presentation given by students and a group discussion will follow. In the end, students will be divided into two groups to debate the topic in question.
科目目的
This course aims to cultivate presentation, discussion, and debate skills in English. With plenty of opportunities for daily life conversation in English, students will learn the professional use of language and demonstrate it in presentations, discussions, and debates on a variety of topics.
到達目標
By the end of the course, students should be able to:
(a) make effective presentations that appeal to the audience;
(b) make persuasive arguments in the discussion; and
(c) debate on a variety of current social issues.
授業計画と内容
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 40 | Preparation (20%), participation in classroom activities and active attitude toward learning (20%) will be evaluated. |
その他 | 60 | Individual presentations on unit topics (20%) and contributions to group discussion and debate (40%) will be evaluated. |
成績評価の方法・基準(備考)
Two-thirds of attendance is required for awarding course credits.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/ディスカッション、ディベート/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Manaba will be used as a platform to share students' opinions and ask questions.
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Ueda, I., Ueda, T., Taoka, C., Nakasaka, A., & Kashimoto, S. (2018) Take a Stance: Discussing today's Controversial issues 2. Cengage Learning.
(ISBN: 978-4-86312-333-5)
その他特記事項
Students MUST attend the first and second classes of the course, as they will be assigned a unit for presentation.
Students should review basic conversation vocabulary before taking this course, such as asking questions and giving opinions, if necessary.