シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Essay Writing(2) | 2024 | 後期 | 月4 | 文学部 | 澤田 初美 | サワダ ハツミ | 3年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN3-B112
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
We will follow the step-by-step instructions in the textbook to learn the basic skills in academic essay writing.
Notes:
* Students are required to actively participate in pair work and group work.
* Students are strongly encouraged to speak in English in class.
科目目的
In the fall semester, students will learn how to write comparison-contrast essays and persuasive essays. They will also learn how to quote and paraphrase.
到達目標
Our goals for the semester are to:
(1) write a five-paragraph comparison-contrast essay
(2) write a five-paragraph persuasive essay
(3) learn how to quote and paraphrase.
授業計画と内容
1. Comparison and Contrast Essays (2): Preparing the First Draft
2. Comparison and Contrast Essays (3): Revising Your Writing
3. Comparison and Contrast Essays (4): Editing Your Writing
4. Comparison and Contrast Essays (5): Following Up
5. Persuasive Essays (1): Getting Started
6. Persuasive Essays (2): Preparing the First Draft (Introduction and Body)
7. Persuasive Essays (3) : Preparing the First Draft (Body and Conclusion)
8. Persuasive Essays (4): Revising Your Writing
9. Persuasive Essays (5): Editing Your Writing
10. Persuasive Essays (6): Following Up
11. Responding to a Reading (1): Getting Started
12. Responding to a Reading (2): Preparing the First Draft (Introduction and Body)
13. Responding to a Reading (3): Preparing the First Draft (Body and Conclusion)
14. Responding to a Reading (4): Revising Your Writing
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Outside class time, students are expected to write drafts of essays on Google Documents.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 50 | -the final draft of their comparison-contrast essay: 25% -the final draft of their persuasive essay: 25% |
平常点 | 50 | -quizzes on manaba: 20% -weekly writing assignments on Google Document: 30% |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Three of the fourteen classes will be held on Webex.
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Zemach, Dorothy E., and Lynn Stanfod-Yilmaz. Writers at Work: The Essay. Cambridge UP, 2008.