シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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Essay Writing(2) | 2024 | 後期 | 月4 | 文学部 | 古賀 裕子 | コガ ユウコ | 3年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN3-B112
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
The students will work on exercises in the textbook to understand basic concepts. In addition, they will write their opinions on the topics of their interest on the internet classroom assistant homepage, and later they will be debated both in writing and speaking in classroom. Finally, integrating ideas and insights through such interaction with peers, they will write reaction essays with a few references to support their arguments.
科目目的
This course focuses on constructing logical argument about the topics of students' interest. We will first set a specific context/situation, the target readers and the purpose of essay. In order to achieve the purpose, the ability to understand/ think from the readers' point of view is especially important, which will be enhance by various interactive activities with classmates.
到達目標
To be able to write an essay which is:
1. designed with clear communicative purposes, the situations and target readers in mind
2. well-organized (i.e., consistent with the thesis statement)
3. addressed to the reader's needs and interests
4. logical and persuasive with appropriate supporting facts.
授業計画と内容
1 Orientation
2 Comparison-contrast Essay (1): Brain storming
3 Comparison-contrast Essay (2): The target, purpose & thesis statement
4 Comparison-contrast Essay (3): Outline
5 Comparison-contrast Essay (4): First Draft
6 Comparison-Contrast Essay (5): Peer editing
7 Comparison-Contrast Essay (6): Final Draft
8 Persuasive Essay (1): Topic, the target readers, and the purpose
9 Persuasive Essay (2): Debate writing, counter argument and refutation
10 Persuasive Essay (3): Outline
11 Persuasive Essay (4): First Draft
12 Persuasive Essay (5): Peer editing
13 Persuasive Essay (6): Final Draft
14 Review
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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レポート | 60 | Final draft of essays |
平常点 | 40 | In-class/ Online interaction with classmates Assignments (e.g., textbook exercises, free writing & reflection, outline, first & second drafts, peer editing etc.) |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Manaba、Google drive, Zoom などを使用し、様々な理由で対面授業に参加できない場合でもオンライン環境で参加できるようにします。
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
テキスト
著者:Dorothy E. Zemach & Lynn Stafford-Yilmaz
書名:Writers at Work: The Essay
出版社:Cambridge
ISBN: 978-0-521-69302-8