シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習1 | 2024 | 前期 | 水5 | 理工学部 | マグヌソン デイビッド ジョージ | マグヌソン デイビッド ジョージ | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA01
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an intermediate to advanced 4-skill course focusing particularly on academic speaking and listening with the additional goal of improving performance on the TOEIC test. Students will carry out a variety of communicative tasks, including listening and responding to short speech extracts, asking and answering questions, summarizing and conveying information, and discussing and presenting opinions on global issues. They will also gain practice in completing TOEIC exercises, with a particular focus on the listening sections of the test. They will build up their knowledge of vocabulary both for use on the test and general situations.
英語表現演習1(S)は学科混合の選抜クラスで、英語4技能、特にアカデミックなスピーキング・リスニング能力の育成を目指す。また、TOEICテストでの高得点取得も目指す。この授業では、英語での短い会話・スピーチを聞き、それに応答すること、口頭で質疑応答すること、情報を取捨選択して要約し伝えること、そしてグローバルな問題に関して議論し発表することといった、多様なコミュニケーション課題に取り組む。また、TOEIC課題のうち特にリスニングセクションの課題に取り組む。加えて、TOEICや日常場面にて使用される語彙の知識を補強する。
科目目的
This course will help students to improve their academic speaking and listening skills. It will also give them opportunities to carry out TOEIC exercises.
英語表現演習1(S)では、アカデミックなスピーキング・リスニング能力を育成することを目的とする。また、TOEIC受験に向けた演習も行い、学生をサポートする。
到達目標
Students should be able to:
1. Listen and respond to short speech extracts about social and global issues.
2. Discuss and present their opinions and respond to the opinions of others.
3. Improve their performance on the TOEIC test.
英語表現演習1(S)を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.社会問題やグローバルな問題に関する短い会話・スピーチを聞き、それに応答することができる。
2.自らの意見を議論し発表するとともに他者の意見に対しても応答することができる。
3.TOEICテストで高得点取得を目指すことができる。
授業計画と内容
Class 1 Unit 1 Sociology Are first impressions accurate? (Part 1)
Class 2 Unit 1 Sociology Are first impressions accurate? (Part 2)
Class 3 Unit 1 Sociology Are first impressions accurate? (Part 3)
Class 4 Unit 2 Nutritional Science: Why do we change the foods we eat? (Part 1)
Class 5 Unit 2 Nutritional Science: Why do we change the foods we eat? (Part 2)
Class 6 Unit 2 Nutritional Science: Why do we change the foods we eat? (Part 3)
Class 7 Unit 3 Psychology; In what ways is change good or bad? (Part 1)
Class 8 Unit 3 Psychology; In what ways is change good or bad? (Part 2)
Class 9 Unit 3 Psychology; In what ways is change good or bad? (Part 3)
Class 10 Unit 4: Marketing: How does advertising affect our behavior?
Class 11 Unit 4: Marketing: How does advertising affect our behavior?
Class 12 Unit 4: Marketing: How does advertising affect our behavior?
Class 13 Presentations
Class 14 Course survey and feedback
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students are required to do Oxford's "Q3 online practice" and TOEIC assignments (provided by the teacher) for homework.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 20 | Active participation |
その他 | 80 | Assignments (Classwork and Homework) 30% Quizzes, tests, and presentations 50% |
成績評価の方法・基準(備考)
Student evaluation will be based on active participation 20%, assignments (classwork and homework) 30%, and quizzes, tests, and presentations 50%.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
テキスト:
Miles Craven and Kristin Donnalley Sherman
Q Skills for Success – Listening and Speaking – Level 3
Oxford University Press
3rd Revision
ISBN 978-0194905152
The teacher will also supply relevant supplementary materials.
その他特記事項
1. Students must buy new books, not used books, because the new books contain access codes (good for one year) for doing online practice and tests.
2. Late submissions of assignments are not allowed unless you obtain prior approval from the teacher.
3. Make-up tests/quizzes will not be given unless you obtain prior approval from the teacher.
4. If you are more than 30 minutes late, you will be marked "absent." Three "late" marks will count as one "absence."