シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語表現演習2 | 2024 | 後期 | 水5 | 理工学部 | マグヌソン デイビッド ジョージ | マグヌソン デイビッド ジョージ | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA02
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an intermediate to advanced 4-skill course focusing particularly on academic speaking and listening with the additional goal of improving performance on the TOEIC test. Students will continue to improve their communication skills by collaborating with each other in pairs and groups on projects and tasks. They will listen to academic talks about social and global issues and respond actively by giving summaries, expressing opinions, and making presentations. They will also gain practice in completing TOEIC exercises, with a particular focus on the listening sections of the test. They will build up their knowledge of vocabulary both for use on the test and general situations.
英語表現演習2(S)は学科混合の選抜クラスで、英語4技能、特にアカデミックなスピーキング・リスニング能力の育成を目指す。また、TOEICテストでの高得点取得も目指す。この授業では、ペア・グループワークでプロジェクトや課題に協働して取り組むことでコミュニケーション能力をさらに向上させる。要約作成、意見表明、そしてプレゼンテーションを行うことによって、社会問題やグローバルな問題についてのアカデミックなトークを聞き、それに積極的に応答するという課題に取り組む。また、TOEIC課題のうち特にリスニングセクションの課題に取り組む。加えて、TOEICや日常場面にて使用される語彙の知識を補強する。
科目目的
This course will help students to improve their academic speaking and listening skills. It will also give them opportunities to carry out TOEIC exercises.
到達目標
Students should be able to:
1. Understand and respond to academic talks and lectures about social and global issues.
2. Give summaries, express opinions and make presentations.
3. Improve their performance on the TOEIC test.
英語表現演習2(S)を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.社会問題やグローバルな問題に関するアカデミックなトークや講義を理解し、それに応答することができる。
2.要約作成、意見表明、プレゼンテーションを実施することができる。
3.TOEICテストで高得点取得を目指すことができる。
授業計画と内容
1 Unit 5 Listening 1 A lifetime of risks
2 Unit 5 Listening 2 Science on the edge
3 Unit 5 Grammar Past perfect
4 Unit 6 Listening 1 What kind of Smart is AI
5 Unit 6 Listening 2 Asking the right questions about AI
6 Unit 6 Grammar gerunds and infinitives
7 Unit 7 Listening 1 Sudden Wealth
8 Unit 7 Listening 2 Happiness Breeds success
9 Unit 7 Grammar Types of sentences
10 Unit 8 Listening 1 Learning from failure
11 Unit 8 Listening 2 An interview
12 Unit 8 Grammar simple past and present perfect
13 Review and presentations
14 Review Test and feedback
授業時間外の学修の内容
その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will have weekly online homework on Q online practice as well as other TOEIC, vocabulary, and/or grammar assignments.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 20 | Active participation |
その他 | 80 | Assignments (Classwork and Homework) 30% Quizzes, tests, and presentations 50% |
成績評価の方法・基準(備考)
Student evaluation will be based on active participation 20%, assignments (classwork and homework) 30%, and quizzes, tests, reports, and presentations 50%.
2022-12-13 10:22:45 - DA1410admin (Track Changes)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
テキスト:
Authors: Miles Craven and Kritin Donnalley Sherman
Title: Q Skills for Success – Listening and Speaking – Level 3
Oxford University Press 3rd Revision
ISBN: 978-0194905152
The teacher will also supply supplementary material to students.
その他特記事項
1. Students must buy new books, not used books, because the new books contain access codes (good for one year) for doing online practice and tests.
2. Late submissions of assignments are not allowed unless you obtain prior approval from the teacher.
3. Make-up tests/quizzes will not be given unless you obtain prior approval from the teacher.
4. If you are more than 30 minutes late, you will be marked "absent." Three "late" marks will count as one "absence."