シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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英語表現演習2 | 2024 | 後期 | 水5 | 理工学部 | ウィット ジャック マイケル | ウィット ジャック マイケル | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
SE-EN1-EA02
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This is an intermediate to advanced 4-skill course focusing particularly on academic speaking and listening with the additional goal of improving performance on the TOEIC test. Students will continue to improve their communication skills by collaborating with each other in pairs and groups on projects and tasks. They will listen to academic talks about social and global issues and respond actively by giving summaries, expressing opinions, and making presentations. They will also gain practice in completing TOEIC exercises, with a particular focus on the listening sections of the test. They will build up their knowledge of vocabulary both for use on the test and general situations.
英語表現演習2(S)は学科混合の選抜クラスで、英語4技能、特にアカデミックなスピーキング・リスニング能力の育成を目指す。また、TOEICテストでの高得点取得も目指す。この授業では、ペア・グループワークでプロジェクトや課題に協働して取り組むことでコミュニケーション能力をさらに向上させる。要約作成、意見表明、そしてプレゼンテーションを行うことによって、社会問題やグローバルな問題についてのアカデミックなトークを聞き、それに積極的に応答するという課題に取り組む。また、TOEIC課題のうち特にリスニングセクションの課題に取り組む。加えて、TOEICや日常場面にて使用される語彙の知識を補強する。
科目目的
This course will help students to improve their academic speaking and listening skills. It will also give them opportunities to carry out TOEIC exercises.
英語表現演習2(S)では、アカデミックなスピーキング・リスニング能力を育成することを目的とする。また、TOEIC受験に向けた演習も行い、学生をサポートする。
到達目標
Students should be able to:
1. Understand and respond to academic talks and lectures about social and global issues.
2. Give summaries, express opinions and make presentations.
3. Improve their performance on the TOEIC test.
英語表現演習2(S)を通して、学生は以下のことが可能になることが期待される。
1.社会問題やグローバルな問題に関するアカデミックなトークや講義を理解し、それに応答することができる。
2.要約作成、意見表明、プレゼンテーションを実施することができる。
3.TOEICテストで高得点取得を目指すことができる。
授業計画と内容
Week 1 Introduction to the syllabus, general TOEIC practice questions, review of strategies
Week 2 Business Travel, words in context, second conditionals
Week 3 Business Travel, focus on person, collocations
Week 4 At a Conference, words in context, prepositions
Week 5 At a Conference, similar information, phrasal verbs
Week 6 Weather, words in context, prefixes
Week 7 Weather, homonyms, transitional words
Week 8 Meetings, words in context, delexical verbs
Week 9 Meetings, order of events, word forms
Week 10 Manufacturing, words in context, present perfect
Week 11 Manufacturing- similar information in answering choices, speed
Week 12 Business Entertainment, words in context, modal verbs
Week 13 Business Entertainment, relationships between ideas, defining words
Week 14 Review and evaluation
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students should be prepared for class and try their best to participate in English. Students can also make use of the internet to further practice outside of class.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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平常点 | 40 | Class Participation Points/In Class Assignments |
その他 | 60 | Weekly Assignments |
成績評価の方法・基準(備考)
1. Homework 60%
2. Class participation 40%
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
The instructor will provide class time for students questions and comments in addition to giving feedback on Manaba.
アクティブ・ラーニングの実施内容
実施しない
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
授業中にPCを使い、学生の反応を把握しながら授業を進めていく。
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Developing TOEIC Skills, Andrea Janzen and Michael Souza, Seed Learning, 2017.
ISBN: 978-1-944879-77-8.
その他特記事項
Students need to keep in mind that classroom participation is important and they need to earn points.