シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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英語11/英語12/上級英語(A)1/上級英語(A)2/上級英語(B)1/上級英語(B)2 | 2024 | 春学期 | 木2 | 法学部 | ソーントン ピーター |
ソーントン ピーター |
3・4年次配当 | 1 |
科目ナンバー
JU-EN3-011M,JU-EN3-012M
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語/英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
Exploring Global Development
In this class you will learn about both positive and negative trends in global development. You will read about global development strategies over the last century, and explore how international developmental assistance is not just philanthropic but also strategic. You will be given a wide range of reading materials to choose from, including articles, essays, and reports on topics such as international aid, global trade and investment, and global governance. You will also have opportunities to read short works of fiction written by authors from developing countries, and discuss the issues raised in their works.
本授業では、国際開発について学びます。前世紀の開発戦略について読み、国際開発援助が単なる慈善的なものではなく、戦略的なものであることを探ります。国際援助、世界貿易・投資、グローバル・ガバナンスなどのトピックに関する論文、エッセイ、レポートなど、幅広い読み物の中から選択します。また、途上国の作家による短編小説を読み、そこで提起されている問題について議論する機会もあります。
Assignments and homework will involve making detailed notes, producing presentations and writing short essays on the issues raised in the readings.
科目目的
The main objectives of this course are to help you:
(1) engage interactively with others around texts of different kinds (for example, written, audio-visual, multimedia) so that you can develop the ability to use English
(2) build your knowledge on topics and issues of interest to you
(3) share that knowledge interactively with other people
(4) develop your critical understanding of the world.
この授業の目的は、以下の通りです。
(1)受講生が、様々なテクスト(例:書物、音響、映像、メディア)に触れることを通して英語を使う能力を育てること
(2)興味関心に基づくトピックや社会問題についての知識を養うこと
(3)他の受講生と学んだ知識を積極的にシェアできるようになること
(4)世界で起きていることについて批判的に理解できるようになること。
到達目標
The aim of this class is to introduce students to issues related to international development in English. You will use English to read about and discuss the history of international trade, investment and developmental assistance from the mid-twentieth century to the present, and engage with some of the most pressing issues faced by developing countries today.
授業計画と内容
Week 1: Course introduction and overview
Week 2: Choose general area of focus for first project and start background reading and note-taking.
Week 3: Continue background reading and note-taking.
Week 4: Complete background reading. Consider possible specific topics for research.
Week 5: Decide on first research topic, and start research.
Week 6: Develop research and note-taking. Share notes with other students and get feedback.
Week 7: Continue research and note-taking on first project. Continue sharing notes.
Week 8: Final stages of research. Develop main discussion points for presentations.
Week 9: First presentations.
Week 10: Choose second research topic and start background reading and note-taking.
Week 11: Complete background reading and develop research and note-taking. Get feedback.
Week 12: Continue research and note-taking on second project. Continue sharing notes.
Week 13: Final stages of research. Develop main discussion points for presentations.
Week 14: Second presentations.
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will be expected to do 2 hours or more preparation outside class each week, including reading (and/or listening), finding sources of information, note-taking, writing, and/or presentations, discussions, and other activities in class.
受講生は、クラスの授業以外で毎週2時間以上の予習をすることが求められます。ここで言う予習とは、リーディング、リスニング、情報や資料収集、ノートテ―キングやライティング、プレゼンテーション準備などを指します。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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平常点 | 100 | Students will be graded mainly based on continuous assessment, in relation to (i) weekly preparation for class, (ii) weekly participation in class, (iii) products made during the semester such as presentations and written work, portfolios of work, reflections and self-assessments, and (iv) other ways of evaluating the quality and development of students’ use of English week by week. Note: To pass this course, students should have no more than 3 absences. 成績は主に平常点で決まります。平常点の内訳の概要は以下の通りです: (i)毎週の宿題 (ii)毎週のクラスへの出席と参加 (iii)課題の評価(プレゼンテーション、ライティング、ポートフォリオ、復習と自己評価) (iv)その他の評価基準 注意点:単位取得のためには、欠席が3回を超えないこととする。 |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う/その他
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
In class, you will also receive peer feedback from other students as you develop and share your research through the semester.
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション/その他
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
You will research issues of your choice related to each of the cycles on a weekly basis.
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Outside class, you will use online resources for doing research each week, and in each class you will use manaba, Google Drive, Google Docs, PowerPoint or other ICT tools to share and develop your work with others.
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
The teacher will provide you with reading materials in class. You will also be required to find your own research materials on a regular basis.