シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語(1a)Ⅰ/英語(1b)Ⅰ/英語(1c)Ⅰ | 2024 | 前期 | 水4 | 総合政策学部 | 山越 邦夫 | ヤマコシ クニオ | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
PS-EN1-0001
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This repeater's course provides students with training of four skills; reading, listening, writing, and presentation in English. As for the introduction of the topic we use video clips of the Guardian, UK media, so that we can achieve listening skill with the help of visual material. We proceed to reading material of around 400 words to catch the main points by training with summarizing and others skills. Finally we write our opinion about the topic to prepare the presentation to share our idea with other students.
The contents of the topics are mainly social issues such as food-loss, poverty, or gas emissions, almost based on SDGs.
科目目的
Our aim is to acquire integrated skill of English, catching, writing or discussing in English.
As for the material we use the contemporary world topics based on SDGs so that students can be familiar with popular discussion at the moment.
到達目標
The students can achieve integrated English skills, with multitasks of input and output, catching the main points of speech by watching the video clips, building up vocabularies and grammars by reading the material, and writing sentences to present their own opinion by the discussion.
授業計画と内容
Week 1 Orientation
Week 2 The Future of the Meat Market 1
Week 3 The Future of the Meat Market 2
Week 4 The Road to a Carbon-Free World 1
Week 5 The Road to a Carbon-Free World 2
Week 6 The Meaning of a Healthy Lifestyle 1
Week 7 The Meaning of a Healthy Lifestyle 2
Week 8 Summary and Review
Week 9 Keys to a Successful Job Interview 1
Week 10 Keys to a Successful Job Interview 2
Week 11 The Healing Power of Animals 1
Week 12 The Healing Power of Animals 2
Week 13 Measure to Help Job Seekers
Week 14 Summary and Review
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 30 | methods to understand written texts |
レポート | 30 | presentation on our topic |
平常点 | 30 | participation in class activities |
その他 | 10 | scores of short tests |
成績評価の方法・基準(備考)
In principle, the highest possible grade will not be given in this class.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
タブレット端末
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Textbook:
著者:Osamu Takeuchi, Tomoko Yabukoshi, Yukie Shinhara, and Brent Cotsworth
署名:Integrity Intermediate: Vitalize Your English Studies with Authentic Videos
出版社:Kinseido Publishing CO., Tokyo,
出版年:2023
ISBN: 978-4-7647-4175-1
その他特記事項
Instructor’s name:Yamakoshi Kunio
Semester:first semester
Course name:Repeat (Four Skills)
Group level: Class:Rep Year: