シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語11/英語12/上級英語(A)1/上級英語(A)2/上級英語(B)1/上級英語(B)2 | 2024 | 秋学期 | 木2 | 法学部 | ソーントン ピーター |
ソーントン ピーター |
3・4年次配当 | 1 |
科目ナンバー
JU-EN3-011M,JU-EN3-012M
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語/英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
Reading short works of fiction and nonfiction
In this class, you will read short works of fiction and nonfiction, and analyze the themes and ideas explored in those works. Over the course of the semester, you will read at least 3 works of your choice taken from a list of short stories and essays provided by the teacher. Working in pairs or small groups, you will discuss the works you read with other students during class. For each work you read, you will write a brief essay or prepare a poster presentation about the themes and ideas you analyzed in that work.
本授業では、短編小説やエッセイを読み、その中で取り上げられているテーマやアイデアを分析します。学期中、準備された作品リストの中から、自分の好きな作品を3つ読みます。授業中は、ペアまたは小グループに分かれて、読んだ作品についてディスカッションを行います。各作品において、ペアやグループで分析したテーマやアイデアについてエッセイを書くか、またはポスターを準備します。
科目目的
The main objectives of this course are to help you:
(1) engage interactively with others around texts of different kinds (for example, written, audio-visual, multimedia) so that you can develop the ability to use English
(2) build your knowledge on topics and issues of interest to you
(3) share that knowledge interactively with other people
(4) develop your critical understanding of the world.
この授業の目的は、以下の通りです。
(1)受講生が、様々なテクスト(例:書物、音響、映像、メディア)に触れることを通して英語を使う能力を育てること
(2)興味関心に基づくトピックや社会問題についての知識を養うこと
(3)他の受講生と学んだ知識を積極的にシェアできるようになること
(4)世界で起きていることについて批判的に理解できるようになること。
到達目標
Using English to read interesting short stories and essays.
Learning to analyze central themes and important ideas in works of fiction and nonfiction.
Learning to organize and summarize ideas, and to present them in the form of an essay, a poster or a review.
授業計画と内容
Week 1: Course introduction and overview. Choose first short story or essay, and start reading.
Week 2: Continue reading the first work, and start discussing the work’s main themes with other students.
Week 3: Complete reading the first work. Discuss the work with other students, and explore its main themes.
Week 4: Write a short essay or create a poster that analyzes the main themes of the work.
Week 5: Choose and start reading your second story or essay.
Week 6: Finish reading the work, and discuss its main themes with other students.
Week 7: Do further research on the themes explored in the work you read, making notes.
Week 8: Create a poster or write a review in which you analyze the work’s main themes.
Week 9: Choose and start reading your third story or essay.
Week 10: Finish reading the work, and discuss its main themes with other students.
Week 11: Analyze and do research on the main themes in the work you read, making notes.
Week 12: Continue research and note-taking. Continue sharing notes.
Week 13: Create a poster or leaflet, or write an essay, exploring the main themes of the work you read.
Week 14: Semester review and summary.
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students will be expected to do 2 hours or more preparation outside class each week, including reading (and/or listening), finding sources of information, note-taking, writing, and/or presentations, discussions, and other activities in class.
受講生は、クラスの授業以外で毎週2時間以上の予習をすることが求められます。ここで言う予習とは、リーディング、リスニング、情報や資料収集、ノートテ―キングやライティング、プレゼンテーション準備などを指します。
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
平常点 | 100 | Students will be graded mainly based on continuous assessment, in relation to (i) weekly preparation for class, (ii) weekly participation in class, (iii) products made during the semester such as presentations and written work, portfolios of work, reflections and self-assessments, and (iv) other ways of evaluating the quality and development of students’ use of English week by week. Note: To pass this course, students should have no more than 3 absences. 成績は主に平常点で決まります。平常点の内訳の概要は以下の通りです: (i)毎週の宿題 (ii)毎週のクラスへの出席と参加 (iii)課題の評価(プレゼンテーション、ライティング、ポートフォリオ、復習と自己評価) (iv)その他の評価基準 注意点:単位取得のためには、欠席が3回を超えないこととする。 |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う/その他
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
In class, you will also receive peer feedback from other students as you develop and share your research through the semester.
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション/その他
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
Outside class, you will use online resources for doing research each week, and in each class you will use manaba, Google Drive, Google Docs, PowerPoint or other ICT tools to share and develop your work with others.
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
You will research issues of your choice related to each of the cycles on a weekly basis.
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
The teacher will provide you with reading materials in class. You will also be required to find your own research materials on a regular basis.