シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
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グローバル・テュートリアル | 2024 | 後期 | 水3 | 学部間共通科目 | ティン ティン トゥン | ティン ティン トゥン | 1~4年次配当 | 2 |
履修条件・関連科目等
Students intending to take the course should have a broad interest in the social, economic, historical, and political contexts influencing the global economy, particularly working situations. Regardless of their English proficiency, students should be prepared to actively participate in class discussions and utilize English to share information, ideas, and perspectives.
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course aims to provide students with the knowledge and awareness needed to work effectively in a global context. It focuses on examining the impact of globalization on social, economic, political, and cultural changes in Asian countries, with a particular emphasis on the employment situation. The course specifically explores the globalization's impact from a gender perspective. Through readings, discussions, and research, students are expected to develop critical analysis and awareness of gender issues in employment across Asian countries, preparing them for future endeavors.
科目目的
To comprehend the broader socio-cultural, economic, political, and historical contexts influencing workplaces in various countries.
To explore and understand workplace and employment issues through a gender and multi-perspective lens.
To critically analyze the influence of workplace culture and societal norms.
到達目標
At the end of the course, students will have a deeper understanding of gender and globalization issues in Asia. The insights and analyses gained from the course will assist students in planning their research and internships.
授業計画と内容
1. Course Overview
2. Core Concepts
3. Gender in Japan
4. Gender and Employment in Japan
5. Gender in China
6. Gender and Employment in China
7. Gender and Migration in China
8. Gender in the Philippines
9. Filipino Overseas Domestic Workers
10. Guest Lecture
11. Research Plan Presentation
12. Research Preparation
13. Research Presentations
14. Review and Feedback
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Students are required to prepare assigned readings for the class discussion and submit their analysis on manaba before the class.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
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平常点 | 100 | Completing reading assignments, posting on manaba, participation in group discussion, facilitating group discussion, and giving research presentations |
成績評価の方法・基準(備考)
25% Reading assignments & writing a response on manaba
15% Class participation
15% Discussion leader
35% Research
10% Presentations
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
No textbook required.
その他特記事項
If you have any inquiries or concerns, please feel free to contact me at
(tintinhtun.136@g.chuo-u.ac.jp).