シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
O・C(英語1b/2bアドバンストクラス) | 2025 | 後期 | 火5 | 経済学部 | エダリー ターニャ |
エダリー ターニャ |
1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
EC-EN1-21bX
履修条件・関連科目等
特になし
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
<学位授与方針と当該授業科目の関連>
この科目は、問題解決力(外国語とコミュニケーションの能力及びコンピューターを利用した統計・情報処理と分析の能力を用いて、科学技術及び社会の急速な変化に対応しながら、さまざまな問題を解決することができる)の修得に関わる科目です。
<概要>
Continuing from the Spring term, the students will take a deeper look at a topic from Japanese culture and its influences overseas. Students will work in small groups this semester for both projects. First, they will find information from secondary sources to present background information about their topic in a Pecha Kucha presentation (Project 3). Then they will conduct primary research by making a survey and collecting data, writing a short research report, and presenting their findings and conclusions in a poster presentation (Project 4).
科目目的
To encourage students to think critically about Japanese culture and its influence on other cultures.
To encourage students to work as a team to accomplish goals.
To help students find and cite data from secondary sources.
To give students the skills to conduct and present primary research.
到達目標
Students will be able to improve their English speaking and listening (discussion/presentations), reading (articles), and writing skills (writing scripts and short reports).
Students will be able to explain Japanese culture more deeply using English.
Students will be able to think critically about their own culture and its influence on other cultures.
Students will be able to conduct research with primary and secondary sources.
Students will be able to analyze and present data.
授業計画と内容
Class 1: Course Introduction, Class Rules; Topic - What do you remember from Spring? Review
Class 2: Project 3 - Group and Topic Decisions; Pecha Kucha Presentation Explanation; Review how to make effective slides
Class 3: Project 3 - How to find, evaluate and cite sources; Group work on preparing Project 3
Class 4: Project 3 - How to write a presentation script; Group work on preparing Project 3
Class 5: Project 3 - Presentation Practice; Group work on preparing Project 3
Class 6: Project 3 - Group Pecha Kucha presentations
Class 7: Project 4 - Making Surveys; Group work on preparing Project 4
Class 8: Project 4 - Testing and sending surveys; Group work on preparing Project 4
Class 9: Project 4 - Writing the Introduction and Survey Overview Paragraphs; Group work on preparing Project 4
Class 10: Project 4 - Analyzing survey data; Writing the Results and Conclusion Paragraphs; Group work on preparing Project 4
Class 11: Project 4 - Poster Presentation Explanation; Group work on preparing Project 4
Class 12: Project 4 - In-class working session; Group work on preparing Project 4
Class 13: Project 4 - Presentation Practice; Group work on preparing Project 4
Class 14: Project 4 - Group Poster Presentations and Research Report
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出/その他
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Although students will be provided ample time during class to work with their partners on their projects, they will be required to complete their tasks at home if unable to do so during class. If a student’s absence on the day of a Presentation is excused by the department, the student may complete an alternate assignment outside of class for evaluation.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり2時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 40 | Presentations (2 per semester x 20% for each) |
レポート | 20 | Group Research Paper |
平常点 | 30 | Active class participation and homework |
その他 | 10 | Updating Weekly Progress Document |
成績評価の方法・基準(備考)
授業開始後30分以上の遅刻、および授業終了30分以前の早退は欠席とみなし、遅刻・早退2回で欠席1回とみなします。全14回の授業のうち、10回以上の出席を評価対象とするための最低条件とします(=欠席は4回まで)。
また、授業中で態度によっては(忘れ物、居眠り、過度な私語、無断退室、私的なスマートフォンの使用等)たとえ出席していても欠席扱いにする場合があります。
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
特定のテキストは使用せず、教材は教員が用意する