シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
専門演習Ⅰ | 2024 | 秋学期 | - | 国際経営学部 | シング マヘンデラ |
シング マヘンデラ |
2年次配当 | 2 |
科目ナンバー
GM-OM2-SB01
履修条件・関連科目等
Course will be conducted in English. If your English level is not high still you can apply for the seminar.
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
Main focus of the Seminar classes is to develop expertise and skills (deep understanding) in below areas.
(1) Digital businesses (e-Business etc.) (ITを活用するビジネス、eコマース等)
(2) Business and Corporate Strategy(経営戦略)
(3) Developing various skills for a career in a global organization (communication skills, presentation skills, project management skills etc.)
Seminar I: E-Business, E-Commerce, Social Computing, Digital Marketing
Seminar II: Data management, Business Analytics, Strategic Information Systems such as Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Management (SCM), Customer Relationship Management (CRM) etc.
Seminar III: Business and Corporate Strategy
Seminar IV: Research Project or Research Thesis (Not Mandatory)
Seminar V: Research Project or Research Thesis (Not Mandatory)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BELOW IS THE EXPLANATION OF MY SEMINAR I course,
Topics related to digital businesses, digital marketing, business strategy will be covered. There will be class discussions, group works, presentations, guest lectures etc.
科目目的
Objectives of Seminar I course are,
(1) to learn about the digital businesses such as e-business, e-commerce (companies such as Amazon, Rakuten, Alibaba, Melcari, Zozotown etc.)
(2) to learn about the digital marketing and social commerce (such as search engine marketing, social media etc.)
(3) to increase awareness towards the latest trends in futuristic businesses
(4) develop various professional skills required to work in an organization such as communication skills, presentation skills, etc.
到達目標
Students should be able to get some general understanding of technology driven businesses and should be able to develop the ability to analyze technology driven businesses.
授業計画と内容
Below is the SEMINAR I course plan. This is tentative schedule. There may be some changes in this schedule. Final course schedule will be provided in the first class of the course.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Class 1: Course Introduction
Class 2: Chapter 4: E-Commerce & E-Business
Class 3: Case Study
Class 4-7: Individual Presentations
Class 8: Guest lecture
Class 9: Chapter 5: Social Commerce & Digital Marketing
Class 10: Case Study
Class 11-14: Individual Presentations
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
Outside the class time, there will be a need to collect the information & data, for preparing the presentations, team meetings, working on home works, and report writing.
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 20 | Term-end Report |
平常点 | 60 | HWs, Reflection assignments, Presentations |
その他 | 20 | Class participation and contribution |
成績評価の方法・基準(備考)
There may be some minor changes in these evaluation criteria. Those will be announced in the class.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/その他
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
Students may request a meeting with the professor for any detailed individual feedback.
アクティブ・ラーニングの実施内容
PBL(課題解決型学習)/反転授業(教室の中で行う授業学習と課題などの授業外学習を入れ替えた学習形式)/ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション/実習、フィールドワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
Manaba, Zoom (if needed).
実務経験のある教員による授業
はい
【実務経験有の場合】実務経験の内容
以前、シティバンク、マッキンゼー・アンド・カンパニー、アマゾンなどの多くのグローバル組織で専門的な管理経験があります。また、業界の専門家によるゲスト講演を行う予定です。
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
以前の仕事の経験を活用し、さまざまなクラスに実際の仕事の状況からのさまざまな例と状況を含めたいと思います。
テキスト・参考文献等
Below is the REQUIRED text book for the Seminar classes (Will be used extensibly in Seminar 1, Seminar 2, Seminar 3 courses):
Text book Title: Information Systems for Sustainable Business (First Edition)
Author: Dr. Mahendra Singh
ISBN: 979-8445833420
This textbook is available on Amazon (Japan, US, UK, Germany, France, Spain, Italy, Netherlands, Poland, Canada, Australia, Sweden).
Amazon Japan link is,
https://www.amazon.co.jp/Information-Systems-Sustainable-Business-Mahendra/dp/B09WZ9B3S1