シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
アメリカ文学特殊研究(1) | 2025 | 前期 | 月2 | 文学部 | デール、ジョシュア ポール | デール、ジョシュア ポール | 2~4年次配当 | 2 |
科目ナンバー
LE-EX2-B309
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course will investigate issues related to migration and cross-cultural identity in different generations. It considers what it means to be “American” in a multicultural society, and how identity transforms when people move to other countries.
We will read two graphic novels in this course. "We Are Not Strangers" by Josh Tuininga is based on a true story of a community’s struggle with race, responsibility, and what it means to be an American during the second World War. "Himawari House" by Harmony Becker tells the story of three friends from different countries who explore their changing identities while living in contemporary Japan.
科目目的
The purpose of this course is to learn about minority communities in the United States and explore issues surrounding their presence and participation in multicultural America and Japan. Students will improve both their ability to make presentations in English and their critical thinking skills.
到達目標
Students will improve their English ability, critical thinking and oral discussion / presentation skills. They will also learn how to critically analyze literary texts.
授業計画と内容
1. Introduction
2. Himawari House (HH) chapters 1-2; We Are Not Strangers (WANS) Introduction to p. 15
3. HH chapters 3-4; WANS pp. 16-35
4. HH chapters 5-6; WANS pp. 36-55
5. HH chapters 7-8; WANS pp. 56-71
6. HH chapters 9-10; WANS pp. 72-91
7. HH chapters 11-12; WANS pp. 92-109
8. HH chapters 13-14; WANS pp. 110-129
9. HH chapters 15-16; WANS pp. 130-167
10. HH chapters 17-18; WANS pp. 168-181
11. HH chapters 19-21
12. Discussion of final reports
13. Final lecture and discussion on the theme of ethnicity in multicultural societies.
14. Course review: summary of issues in multicultural America
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 60 | The final exam will cover the course content. |
平常点 | 25 | Oral presentations, group discussion; asking and answering questions during lectures. |
その他 | 15 | Short writing assignments |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
The following textbooks are available at the student co-op:
Becker, Harmony. Himawari House. First Second Books. 2021. New York. ISBN 125023557X
Tuininga, Josh. We Are Not Strangers: A Graphic Novel. Harry N. Abrams (September 12, 2023)
ISBN: 1419759949