シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
米文学特殊研究ⅢB | 2024 | 後期 | 水4 | 文学研究科博士課程後期課程 | デール、ジョシュア ポール | デール、ジョシュア ポール | 1年次配当 | 2 |
科目ナンバー
LG-EX6-122L
履修条件・関連科目等
Advanced English level graduate students
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
This course explores the theme of cuteness in American literature with a focus on gender and the changing status of women in American society. We will study works by Emily Dickinson and Lydia Sigourney, as well as J.M. Barrie’s Peter Pan. Course requirements include short written assignments, one or two oral presentations, and a final report.
科目目的
This course requires the close analysis of academic articles in order to understand the rise of cuteness in American culture and how it influenced society. The goal is to explore the connection between culture and literature.
到達目標
Students will improve critical thinking and reading skills, as well as oral discussion / presentation skills and English ability.
授業計画と内容
1) Sorby, Angela: “’A Dimple in the Tomb’: Cuteness in Emily Dickinson”
2) Sorby, Angela: “’A Dimple in the Tomb’: Cuteness in Emily Dickinson” day 2.
3) Analysis of Emily Dickinson poems
4) Analysis of Emily Dickinson poems, day 2
5) Sorby, Angela “’Baby to Baby’: Lydia Sigourney and the Origins of Cuteness
6) Sorby, Angela “’Baby to Baby’: Lydia Sigourney and the Origins of Cuteness, day 2
7) Oral presentations, day 1
8) Oral presentations, day 2
9) Lydia Sigourney, analysis of works
10) Lydia Sigourney, analysis of works day 2.
11) J. M. Barrie: Peter Pan (1911)
12) J. M. Barrie: Peter Pan (1911), day 2
13) Workshop for final report
14) Last lecture and discussion
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり4時間の学修を基本とします。
・毎週2回の授業が半期(前期または後期)で完結するもの。1週間あたり8時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
レポート | 60 | The final report (length 4,000 words) must include an original argument. Reports will be evaluated on clear and logical structure and content. |
平常点 | 40 | 15% Short assignments, 25% oral presentation(s) |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける/授業時間に限らず、manabaでフィードバックを行う
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク/プレゼンテーション
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Texts will be provided by the instructor.