シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Academic Reading(1) | 2024 | 前期 | 金2 | 文学部 | 柴田 聡子 | シバタ サトコ | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN2-SE55
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
By the end of this course, students should be able to:
a. read short stories, novels or essays intensively with correct literal comprehension and critical
thinking.
b. make some use of English-English dictionaries.
科目目的
By the end of this course, students should be able to:
a. read short stories, novels or essays intensively with correct literal comprehension and critical
thinking.
b. make some use of English-English dictionaries.
到達目標
When students read real-world stories, they:
a. improve reading skill and reading comprehension.
b. expand their vocabulary knowledge.
c. explore topics.
授業計画と内容
The first semester:
1: Introduction
2: Unit 1 Images of Life
3: Unit 1 Images of Life
4: Unit 2 Natural Attraction
5: Unit 2 Natural Attraction
6: Unit 3 Food and Health
7: Unit 3 Food and Health
8: Unit 4 Design and Engineering
9: Unit 4 Design and Engineering
10: Unit 5 Human Journey
11: Unit 5 Human Journey
12: Unit 6 Money and Trade
13: Unit 6 Money and Trade
14: Review and course summary
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 60 | 期末試験の点数を60%に換算。 |
レポート | 20 | 提出レポート(課題)の総合評価を20%に換算。 |
平常点 | 20 | 毎回の授業への参加意欲、態度、予習・準備、達成度などを総合的に評価。 |
成績評価の方法・基準(備考)
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Reading Explorer 4 Third Edition. Paul Macintyre and David Bohlke, 2020: National Geographic Learning, a Cengage Company.
その他特記事項
Preparation and review of the lessons:
To assist them with preparing and reviewing the lessons, students:
a. are expected to take notes of the most important points in each lesson.
b. should check the meaning of words and phrases that they do not know in advance.