シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Academic Reading(2) | 2024 | 後期 | 金2 | 文学部 | 細井 洋伸 | ホソイ ヒロノブ | 2年次配当 | 1 |
科目ナンバー
LE-EN2-SE56
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
日本語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
Students will improve their academic reading skills by reading and discussing readings from a variety of sources and genres so that they can read academic reading texts accurately and intensively. Students will also be required to build up their vocabulary through reading texts about a wide range of academic subjects.
科目目的
Students will acquire reading skills so that they can read academic texts both with intensively and rapidly with correct literal comprehension and critical thinking.
到達目標
By the end of this course, students should be able to:
a. read academic texts both intensively and rapidly with correct literal comprehension and critical thinking.
b. make good use of English-English dictionaries.
授業計画と内容
1. Introduction
2. Chapter 5: Reading One text
3. Chapter 5: Reading One Exercises
4. Chapter 5: Reading Two Text
5. Chapter 5: Reading Two Exercises
6. Chapter 6: Reading One Text
7. Chapter 6: Reading One Exercises
8. Chapter 6: Reading Two Text
9. Chapter 6: Reading Two Exercises
10. Chapter 7: Reading One text
11. Chapter 7: Reading One Exercises
12. Chapter 7: Reading Two Text
13. Chapter 7: Reading Two Exercises
14. Review and Course Summary.
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
・毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
中間試験 | 35 | 試験は復習テスト(review test) と 授業で学んだリーディング・ストラテジーを使って英文を正確に読めるかを確認する到達度確認テストからなる。 |
期末試験(到達度確認) | 35 | 試験は復習テスト(review test) と 授業で学んだリーディング・ストラテジーを使って英文を正確に読めるかを確認する到達度確認テストからなる。 |
平常点 | 30 | 出席状況、授業への参加・貢献度、受講態度(意見の表明、他の学生と協調して学ぶ態度等)・課題提出の状況を基準とします。 *6回以上休んだ者は、評価の対象としません。 |
成績評価の方法・基準(備考)
・コロナなどの感染症の流行状況により授業形態の変更が余儀なくされた場合には、変更の可能性もあります。
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
実施しない
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
その他
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
This class will use Manama.
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
Longman Academic Reading Series 3. by J.L. Miller and R.F. Cohen. Person, 2017.