シラバス
授業科目名 | 年度 | 学期 | 開講曜日・時限 | 学部・研究科など | 担当教員 | 教員カナ氏名 | 配当年次 | 単位数 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
英語(1a)Ⅰ/英語(1b)Ⅰ/英語(1c)Ⅰ | 2024 | 前期 | 月4 | 総合政策学部 | 一瀬 その子 | イチノセ ソノコ | 1年次配当 | 1 |
科目ナンバー
PS-EN1-0001
履修条件・関連科目等
授業で使用する言語
英語
授業で使用する言語(その他の言語)
授業の概要
Students will form small groups and read a chapter from the textbook or from a news article and discuss the topic of the reading each session. Vocabulary quizzes will be given regularly during the course. There will also be occasional video-viewing activities and writing assignments.
科目目的
This course aims to help students become comfortable with English texts of general interest including newspaper and magazine articles and other works in prose, either fiction or non-fiction, especially with specialized materials in the Policy Sciences and Cultural Studies. Work in the course will include activities designed to help students understand the basic structure of English sentences, paragraphs, and essays, improve reading comprehension and speed, and identify and form critical judgement about the key issues and main ideas in the texts under discussion.
到達目標
This English Four Skills Repeaters' course focuses on the comprehension and critical interpretation of English texts, with special reference to materials from The New York Times, TIME magazine, and TED Talks in addition to the course textbook.
授業計画と内容
Week 1 Introduction and course outline
Week 2 Textbook Unit 1: Food waste
Week 3 Textbook Unit 2: Cultivated meat
Week 4 Textbook Unit 3: A frugal lifestyle
Week 5 News article reading & discussion
Week 6 Textbook Unit 4: Digital nomads
Week 7 Textbook Unit 5: E-waste
Week 8 News article reading & discussion
Week 9 News article reading & discussion
Week 10 News article reading & discussion
Week 11 Textbook Unit 7: Prevention is better than cure
Week 12 News article reading & discussion
Week 13 News article reading & discussion
Week 14 Semester summary and review
授業時間外の学修の内容
指定したテキストやレジュメを事前に読み込むこと/授業終了後の課題提出
授業時間外の学修の内容(その他の内容等)
授業時間外の学修に必要な時間数/週
毎週1回の授業が半期(前期または後期)または通年で完結するもの。1週間あたり1時間の学修を基本とします。
成績評価の方法・基準
種別 | 割合(%) | 評価基準 |
---|---|---|
期末試験(到達度確認) | 10 | Performance of logical and analytical reading |
レポート | 40 | Quality and timely submission of weekly worksheet assignments |
平常点 | 50 | Regular and positive participation in class, quizzes |
成績評価の方法・基準(備考)
Note: Students who are absent four times or more during the semester will receive the grade ‘F’.
In principle, the highest possible grade will not be given in this class.
課題や試験のフィードバック方法
授業時間内で講評・解説の時間を設ける
課題や試験のフィードバック方法(その他の内容等)
アクティブ・ラーニングの実施内容
ディスカッション、ディベート/グループワーク
アクティブ・ラーニングの実施内容(その他の内容等)
授業におけるICTの活用方法
実施しない
授業におけるICTの活用方法(その他の内容等)
実務経験のある教員による授業
いいえ
【実務経験有の場合】実務経験の内容
【実務経験有の場合】実務経験に関連する授業内容
テキスト・参考文献等
1. Clive Langham
2. Improving Academic English
3. Asahi Press, 2023, Japan
4.
5. Upper-Intermediate
6.
7. 978-4-255-15702-3 C1082
その他特記事項
Instructor’s name:Ichinose Sonoko
Semester:first semester
Course name:Repeat (Four Skills)
Group level: Class:Rep Year: